Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli Grzeczność na każdy dzień

Temat : Grzeczność na każdy dzień

CELE

CEL GŁÓWNY
Zrozumienie potrzeby postrzegania zasad kulturalnego zachowania się wśród ludzi. Wzbogacanie czynnego słownictwa dziecka. Wdrażanie do wypowiadania się całym zdaniem.

CELE OPERACYJNE
Wychowanek:

1. Umie wymienić sytuacje, kiedy należy użyć zwrotów grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuję, dzień dobry, do widzenia.
2. Potrafi uzasadnić potrzebę używania zwrotów grzecznościowych.
3. Wypowie się w kilku zdaniach na podany temat.
4. Umie obdarzyć szacunkiem siebie i innych.
5. Zna i przestrzega reguł kulturalnego współżycia.
6. Odnosi się z szacunkiem nie tylko do kolegów ale i starszych.

METODY :
- pogadanka z dziećmi, objaśnienia nauczyciela, zajęcia praktyczne, inscenizacja.

FORMY :
- zbiorowa, grupowa, indywidualna.

ŚRODKI:
- treść opowiadania, kartki z notesu.

CZAS TRWANIA:
45 minut

MIEJSCE:
- sala lekcyjna

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

I. Wprowadzenie

1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.

II. Realizacja tematu
1.Wprowadzenie do tematu zajęć – przeczytanie wychowankom opowiadania z cyklu „Siedemnaście opowiadań” Bruno Ferrero, pt: „Dobre maniery – Wilkołak i pięć słówek”.
2.Pogadanka z dziećmi na temat przeczytanego opowiadania.
3.Praca w grupach – rozdanie każdej z grup karteczek z zapisaną scenką do odegrania.
Przykładowe scenki:
- Zapytaj się przechodnia o godzinę
- Ustąp osobie starszej miejsca w autobusie
4.Zorganizowanie konkursu na najciekawszą rymowankę na temat grzeczności – praca indywidualna.
5.Prezentacja prac dzieci. Wybranie najciekawszych rymowanek na temat grzeczności. Rozdanie zwycięzcom symbolicznych nagród.

III. Zakończenie
1. Po skończonej zabawie prowadząca dziękuje dzieciom za udział w zajęciach świetlicowych.




Ciekawe produkty

Podobne tematy


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone