Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla rodziców


Artykuły do przedruku

Zostań redaktorem
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  




Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli Zabawy na przyjęcie urodzinowe dziecka

Zabawy na przyjęcie urodzinowe* Uczestnicy zabawy siadają w kółku, prowadzący włącza muzykę, w trakcie której dzieci podają sobie mały słoiczek (lub zawiązany woreczek), ze znajdującymi się w środku karteczkami, na których zapisane są różne zadania do wykonania, np. "zrób 10 przysiadów", "opowiedz kawała", "zaśpiewaj piosenkę" itp., kiedy muzyka milknie ta osoba, która trzyma w ręku słoik, otwiera go i czyta zadanie, które musi wykonać. Zabawa trwa do momentu opróżnienia słoika z kartek.

* Dzieci siadają w kręgu, jedno z nich wychodzi, a z pośród pozostałych wybiera się jedną osobę, tzw. "Dyrygenta", który będzie miał za zadanie pokazywać całej grupie różne ruchy (np. klaskanie, machanie rękami, ruszanie głową itp.), a grupa go będzie naśladować, jednak dzieci muszą to robić dyskretnie i tak zerkać na "Dyrygenta", aby osoba zgadująca nie spostrzegła się zbyt prędko kto nim jest.

* Dzieci siadają na krzesełkach, tworząc koło, jedna osoba nie ma krzesła i ona zadaje pozostałym pytania, np., "kto lubi jeść arbuza", "kto lubi kolor różowy", osoby których dotyczy pytanie muszą szybko wstać i przesiąść się na inne krzesło w tym momencie dziecko które zadawało pytanie szuka sobie miejsca siedzącego, jeśli mu się to uda, następne pytanie zadaje ktoś inny, jeśli nie to wymyśla kolejne pytanie i próbuje szczęscia jeszcze raz.

* Dzieci siadają w kręgu jedna osoba stoi do nich tyłem. Na jej sygnał, osoby siedzące w kółku podają sobie kolejno jakiś przedmiot, np. piłka, miś, poduszka itp. Kiedy ta osoba powie stop, dziecko, które w tym momencie trzyma zabawkę w ręku odpada. Zabawa trwa do momentu wyłonienia zwyciężcy.


* Dzieci ustawiają krzesła w kręgu, siedzeniami do zewnątrz (liczba krzeseł jest o 1 mniejsza niż liczba dzieci), które ustawiają się na zewnątrz koła, zostaje puszczona muzyka dzieci chodzą dookoła krzeseł gdy muzyka ustaje starają się szybko usiąść na najbliższym krześle. Komu się to nie udało ten odpada. Zabawa trwa się do momentu wyłonienia zwyciężcy.

* Do tej zabawy potrzebna jest nieparzysta liczba dzieci, jeśli jest o jedno więcej może ono zająć się  obsługiwaniem sprzętu grającego. Dzieci ustawiają się w pary. Osoba, która stoi sama otrzymuje miotłę. Kiedy zostaje włączona skoczna muzyka wszystkie dzieci zaczynają tańczyć także osoba z miotłą, kiedy muzyka przestaje grać, dzieci szukają nowej pary, także i dziecko, które tańczyło z miotłą stara się zmienić partnera. Zabawa powtarzana jest kilkakrotnie żeby każdy miał okazję zatańczyć z miotłą.

* Prowadzący rozdaje dzieciom karteczki z wypisanymi na nimi słowami, np. balon, słońce, koń, jabłko, itp. Zadaniem dzieci jest wymyślenie jak największej liczby piosenek lub wierszy, które zawierałyby to słowo. Następnie należy odtworzyć dany utwór muzyczny lub słowny.

* Dzieci siadają jeden obok drugiego. Jedno z nich wychodzi na środek i odwraca się tyłem do pozostałych, w tym czasie pozostałe dzieci naradzają się, kto zmienionym głosem zawoła po imieniu osobę stojącą tyłem, której zadaniem jest odgadnięcie kto to zrobił. Jeśli dziecko odgadło, siada na miejsce a zgadywała będzie teraz ta osoba, która wołała kolegę lub koleżankę. Jeśli jej się nie udało , to zgaduje jeszcze raz.

* Dzieci siadają jedno obok drugiego. Ręce mają wyciągnięte przed siebie przygotowane do klaskania. Pierwsze dziecko raz klaszcze w swoje ręce, potem następne, które siedzi z prawej strony i tak dalej. Jeśli któreś z nich zaklaska dwa razy, wtedy kolejność ulega zmianie, kolejka idzie w lewą stronę, jeśli ktoś inny klaśnie dwa razy, kolejność klaskania znów się odwraca. Zabawa trwa do momentu wyłonienia zwyciężcy.

* Dzieci stają w kręgu i wyciągają ręce przed siebie, wykonując nimi ruchy tak jakby podawały coś z jedenj ręki do drugiej (prawa ręka ugięta a lewa wykonuje ruch jakby zabierała jakąś rzecz ze swojej prawej dłoni i przekazywała to do ręki drugiej osoby siedzącej po lewej stronie. Tą rzeczą jest gwizdek. Jedna osoba wchodzi do środka. Jej zadaniem jest wyłapanie osoby, która  w danej chwili trzyma gwizdek, jeśli ma ona problem z wychwyceniem gwizdka, można nim zagwizdać tylko trzeba to zrobić dyskretnie, kiedy ta osoba jest odwrócona tyłem, bo może łatwo to zauważyć. Osoba, w ręce której gwizdek zostanie przechwycony wchodzi do środka i teraz ona rozpoczyna poszukiwanie.
 
* Jedno dziecko staje plecami do pozostałych, a ktoś inny (dorosły lub inny uczestnik zabawy) opisuje jedną osobę z grupy, np.ta osoba ma włosy sięgające do ramion, są one koloru brązowego, jest ubrana w czerwony sweterek i czarną spódniczkę itp. Dziecko stojące tyłem musi zgadnąć o kogo chodzi. Kiedy zgadnie wybiera następną osobę, która ma się odwrócić. Trzeba pamiętać aby opis, dawał pozytywny obraz opisywanego dziecka.

* Prowadzący przygotowuje dla przykładowej liczby dzieci - 12-ście, 12 karteczek na 6 z nich wymyśla i zapisuje nazwy różnych zwierząt domowych, np. kura, krowa, koń itd..., na pozostałych 6 kopiuje te same nazwy. Następnie rozdaje je dzieciom, które zapamiętują je i chowają do kieszeni. Zadaniem ich jest naśladując głosem zwierzę, które wylosowali odnalezienie swojego partnera, np. dziecko wylosowało kurę więc gdacze i w ten sposób szuka nasłuchując odgłosy wydawane przez inne dzieci gdakania "drugiej kurki". Dzieci, które odnalazły swoją parę ustawiają się po drugiej stronie sali.

* Prowadzący przygotowuje dwa rodzaje różnych karteczek, na jednych zapisane są imiona bajkowych postaci, np., "Królewna Śnieżka", "Czerwony Kapturek" na drugich różne sytuacje, np., "szedł sobie drogą a tu nagle zatrzymał się przed nim jadący z naprzeciwka samochód.......", "mama przed wyjściem z domu kazała jej posprzątać całe mieszkanie, lecz ona kiedy tylko zamknęły się drzwi......". Dzieci (pojedynczo lub jedna osoba z grupy, jeśli nastapił taki podział) losują jedną karteczkę z imieniem i drugą, przedstawiającą daną sytuację i zadaniem ich jest w określonym czasie, np. 15 minut wymyśleć jakąś historyjkę na ten temat. Po upływie ustalonego czasu przedstawiają swoje opowiadanie na forum.

* Przygotowujemy trasę wyścigu, zaznaczamy linię startu, mety i ustawiamy kilka torów przeszkód Dzieci dobierają się w pary. Jedna osoba z każdej pary ma zawiązane oczy, zadaniem drugiej jest takie posterowanie jej aby jak najszybciej doszła do ustalonej linii mety. Na hasło "Start dzieci z zawiązanymi oczami ruszają w drogę, sterowani przez ich przewodników, które pierwsze dojdzie do mety ta para wygrywa.

* Dzieci dzielimy na kilka grup, każdej z nich rozdajemy karteczkę, na której napisana jest, np., jakaś cecha określająca charakter człowieka ( bojaźliwy, pracowity, leniwy, odważny), jego stan samopoczucia ( wesoły, smutny, zły, groźny, zamyślony, rozmarzony bojący się), zadaniem grup jest odegranie scenki bez użycia słów, w której zostanie przedstawiona dana cecha.

* Prowadzący przygotowuje dla przykładowej liczby dzieci - 18-ście, podwójną liczbę karteczek, na których widnieją cyfry od 1 do 8 ( dwie kartki z cyfrą 1, 2, 3, 4... i tak do cyfry 8 ). Rozdaje je dzieciom, które przyczepiają je do ubrania tak aby były widoczne. Następnie wypowiada na głos jakąś cyfrę, np. 11 i dzieci z odpowiednimi liczbami łączą się w pary tak aby w sumie stworzyć cyfrę 11. Osoby z pary, której najszybciej uda się stworzyć podany wynik otrzymują 1 punkt. To dziecko, które uzbiera największą liczbę punktów - wygrywa.

*   Zabawa „Środki transportu”.
Kolejno każdej osobie siedzącej w kręgu, przydziela się nazwę jakiegoś środku transportu (np. samochód, rower, motor, pociąg, itp.). Zabawa polega na tym, aby na komendę prowadzącego, np. samochody, wszystkie samochody zamieniły się miejscami. Natomiast kiedy padnie hasło : środki transportu – wtedy wszyscy wstają i zamieniają się miejscami. Tematyka zabawy może być różna, np.: owoce, kwiaty, zwierzęta itp.

*  Dzieci siedzą w kręgu, pierwsza osoba wymyśla jakąś figurę, ciekawą postawę ciała, (może to być śmieszna minka), którą kolejna osoba musi powtórzyć i podać dalej. Zabawa trwa dopóki wszyscy nie wykonają danej czynności. Następnie pierwsza osoba przechodzi na koniec kolejki a kolejna wymyśla inny gest.

*  Rozdajemy dzieciom balony, ich zadaniem jest ich nadmuchanie, a następnie za pomocą mazaka namalowanie na nich śmiesznej minki. Po zakończonej zabawie można wspólnie wybrać "najśmieszniejszy balon", a na koniec pobawić się w odbijanie balonikiem w ten sposób, aby nie upadł on na podłogę.

*   Dzieci siadają w kręgu, pośrodku kładą butelkę, jedno z  nich zakręca nią i na kogo butelka wskaże, ten musi wykonać zadanie, które zada mu osoba kręcąca butelką, po wykonaniu zadania teraz ona wskaże następne dziecko, które będzie musiało wykonać określoną czynność, itd.

Ciekawe produkty

Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone