Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla rodziców


Artykuły do przedruku

Zostań redaktorem
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  




Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli Zabawy na deszczowe dni

Zabawy na deszczowe dni* Zabawa zwana popularnie "Kołem Fortuny". Dzieci dzielimy na drużyny każda osoba po kolei z każdej drużyny ma za zadanie przedstawić na dużej kartce papieru (może zrobić to w sposób rysunkowy lub też odkrywając wymieniane kolejno przez drużyny literki- formę zabawy należy wcześniej uwzględnić) np. przysłowie ludowe, tytuł bajki, filmu. Która drużyna w najszybszym czasie odgadnie rozwiązanie ta otrzymuje punkt. Wygrywa zespół z największą ilością punktów.

* Zabawa polega na sprawdzeniu znajomości przysłów. Dzieci, w zależności od liczby dzielimy na dwie lub trzy grupy i prowadzący po kolei czyta im początki przysłów, zadaniem dzieci jest jak najszybsze dokończenie ich. Wygrywa ta drużyna, której uda się odgadnąć jak najwięcej przysłów.

Propozycje przysłów:
- Gdyby kózka nie skakała................ (to by nóżki nie złamała)
- Jak Kuba Bogu.......................... (tak Bóg Kubie)
- Doputy dzban wodę nosi................. (dopóki mu się ucho nie urwie)
- Gdzie się dwóch bije................... (tam trzeci korzysta)
- Nie przyszła góra do Mahometa.......... (przyszedł Mahomet do góry)
- Kto rano wstaje........................ (temu Pan Bóg daje)
- Gdzie diabeł nie może.................. (tam babę pośle)
- Na złodzieju........................... (czapka gore)
- Czym chata bogata...................... (tym rada)
- Lepszy wróbel w garści................. (niż gołąb na dachu)
- Każda sroka............................ (swój ogon chwali)
- Rozebrał się........................... (jak do rosołu)
- Kto śpi................................ (nie grzeszy)

* Jedna osoba wymyśla sobie jakiś przedmiot, który zaczyna rysować, zadaniem pozostałych jest jak najszybciej odgadnąć co przedstawia dany rysunek. Kto pierwszy odgadnie zdobywa punkt.

*  Wyznaczamy na podłodze duże koło, np. ze sznurka. W środku tego koła rozrzucamy w różnych miejscach zabawki. jedna osoba wchodzi do środka, będzie ona miała za zadanie pilnować tych przedmiotów, aby ich nikt nie zabrał, natomiast reszta na sygnał dany przez prowadzącego ma jak najwięcej ich z kółka wydostać. Jeśli dziecko będące w środku dotknie kogoś, kto w tym momencie zabiera zabawkę, dziecko musi zwrócić wszystkie do tej pory zabrane zabawki. Na raz można zabrać tylko jedną zabawkę. Wygrywa ta osoba, która zabierze jak najwięcej przedmiotów. 

* W zaciemnionym pokoju dzieci dobierają się w pary następnie, podchodza  do ściany i szukają
swego cienia. Jedna osoba z pary ustawia się pod ścianą, a druga odrysowuje jej cień głowy na
kartce.

*  Dzieci siadają w kręgu jedna osoba wychodzi reszta osób namawia się, jaką rzecz, którą maja na sobie będą opisywać. Np. wybiorą spodnie jeansowe, "ma to Monika, Kasia i Wojtek, jest to koloru niebieskiego itp. Osoba wyznaczona ma odgadnąć o czym jest mowa. Jeśli jej się to uda następuje zmiana. 

*  Spośród dzieci wybiera się jednego ochotnika, który będzie pokazywał bez używania słów jakiś wybrany przez siebie zawód. Zadaniem pozostałych dzieci jest odgadnięcie o jak zawód chodzi.

*  Dzieci otrzymują czyste kartki i ołówek. Prowadzący rysuje obrazek tak, żeby nikt nie widział, następnie opisuje go a zadaniem dzieci jest rysować to co słyszą. Np. "Na moim rysunku widzę dom z kominem, dwoma oknami, drzwiami, przed domem jest płotek, obok drzewo i ogródek", itp. Na końcu wszyscy pokazują swoje rysunki i porównują z rysunkiem prowadzącej, to dziecko, którego obrazek jest najbardziej zbliżony do rysunku prowadzącej, wygrywa i teraz ono wymyśla kolejny obrazek.

*  Do tej zabawy potrzebna jest tylko kostka do gry, kartka papieru i ołówek. Gra polega na zdobyciu jak największej ilości punktów poprzez wyrzucenie określonego oczka, np.
1 - tracisz 5 punktów
2 - tracisz kolejkę
3 - rzucasz jeszcze raz 
4 - rzucasz jeszcze raz
5 - otrzymujesz 5 punktów
6 - liczba punktów podwaja się x2

Ciekawe produkty

Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone