Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli Doskonalę zmysł węchu

Temat: Doskonalę zmysł węchu

CEL:
Doskonalenie zmysłu węchu i utrwalenie znajomości różnych zapachów.

UCZEŃ:
 Zna znaczenie węchu dla człowieka.
 Zna różne zapachy.
 Potrafi rozpoznać różne zioła kuchenne po zapachu.
 Chętnie uczestniczy w zabawach.

METODY PRACY:
 Mini wykład;
 Pogadanka;
 Burza mózgów;
 Gry dydaktyczne;

FORMY PRACY:
 Praca w grupie

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
 Liście z 5 przypraw doniczkowych umieszczonych w kopertach;
 3 aromaty do ciasta;
 Próbki zapachów;

Klasa: 3 klasa szkoły podstawowej

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie wraz z uczniami do czego jest potrzebny węch.
  2. Uczniowie dobierają się w grupy. Każdy zespół otrzymuje 5 tych samych kopert, w których znajdują się liście różnych przypraw kuchennych. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie po zapachu nazw tych przypraw.
  3. Każda grupa dostaje po 3 takie same pojemniczki z aromatem do ciasta. Zadaniem zespołów jest odgadnięcie, jaki to zapach.
  4. Każdy zespół wymyśla sobie jakąś rzecz, która ich zdaniem bardzo ładnie pachnie. Np. ciasto. Pozostałe grupy zadając pytania starają się dowiedzieć, jaką rzeczy wybrał inny zespół np Czy rzecz, którą wybraliście ma słodki zapach? Czy można ją jeść itd.
  5. Uczniowie pracując w grupach otrzymują próbki zapachów np. miodowy, truskawkowy itd. Zadaniem grup jest odgadnięcie jaki to zapach.
  6. Podziękowania za udział i podsumowanie

Ad 2
Bazylia, rozmaryn, oregano, mięta, pietruszka

Ad 5.
Moja propozycja to wybrać się do drogerii z perfumami i skorzystać z różnych testerów o zapachu truskawek, cytryny, miodu, brzoskwiń, kwiatów, zapach leśny, morski itd. Następnie nanieść ten zapach na papierki testowe.

Autor: Beata Łubowska




Ciekawe produkty

Podobne tematy


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone