Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Doskonalę zmysł smaku
Temat: Doskonalę zmysł smaku
CEL:
Doskonalenie i sprawdzenie zmysłu smaku.
UCZEŃ:
Zna definicje i znaczenie zmysłu smaku dla człowieka
Zna rodzaje smaków
Potrafi określić smaki różnych produktów
Potrafi odróżnić smaki
Chętnie uczestniczy w zajęciach
METODY PRACY:
Mini wykład
Burza mózgu
Pogadanka
Stymulacja polisensoryczna
FORMY PRACY:
Indywidualna
Grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Diagram „rodzaje Samków”
Roztwór gorzki, słodki, kwaśny, słony dla 4 uczniów
Kubeczki jednorazowe plastikowe
Soki o różnych smakach
Klasa: 3 klasa szkoła podstawowa
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Wyjaśnienie uczniom co to jest zmysł smaku i wspólne ustalenie znaczenia tego zmysłu dla człowieka.
- Chętni uczniowie uzupełniają diagram, następnie każdy uczeń stara się pod wybranym smakiem wypisać jakiś produkt adekwatnie do smaku.
- Nauczyciel sporządza rozwór o smaku słodkim, gorzkim, kwaśnym i słonym. Uczniowie dzielą się na 4 grupy. Każdy zespół wybiera jedną osobę do zadania. Wybrane dziecko próbuje każdego roztworu nazywając smaki.
- Osoba prowadząca nalewa do kubeczków jednorazowych soki o różnych smakach. Każdy uczeń dostaje swój kubeczek. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie o jakim smaku jest sok.
- Każdy uczeń na zakończenie zajęć wypowiada następujące zdanie: „ Najbardziej lubię smak gorzki/ słony/ kwaśny/słodki, dlatego chętnie jem …….. np. słone paluszki, lub czekoladę itd.”
- Zakończenie, podziękowania dla uczniów za aktywny udział.
Autor: Beata Łubowska