Doskonalę zmysł smaku
Temat: Doskonalę zmysł smaku
CEL:
Doskonalenie i sprawdzenie zmysłu smaku.
UCZEŃ:
Zna definicje i znaczenie zmysłu smaku dla człowieka
Zna rodzaje smaków
Potrafi określić smaki różnych produktów
Potrafi odróżnić smaki
Chętnie uczestniczy w zajęciach
METODY PRACY:
Mini wykład
Burza mózgu
Pogadanka
Stymulacja polisensoryczna
FORMY PRACY:
Indywidualna
Grupowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Diagram „rodzaje Samków”
Roztwór gorzki, słodki, kwaśny, słony dla 4 uczniów
Kubeczki jednorazowe plastikowe
Soki o różnych smakach
Klasa: 3 klasa szkoła podstawowa
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Wyjaśnienie uczniom co to jest zmysł smaku i wspólne ustalenie znaczenia tego zmysłu dla człowieka.
- Chętni uczniowie uzupełniają diagram, następnie każdy uczeń stara się pod wybranym smakiem wypisać jakiś produkt adekwatnie do smaku.
- Nauczyciel sporządza rozwór o smaku słodkim, gorzkim, kwaśnym i słonym. Uczniowie dzielą się na 4 grupy. Każdy zespół wybiera jedną osobę do zadania. Wybrane dziecko próbuje każdego roztworu nazywając smaki.
- Osoba prowadząca nalewa do kubeczków jednorazowych soki o różnych smakach. Każdy uczeń dostaje swój kubeczek. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie o jakim smaku jest sok.
- Każdy uczeń na zakończenie zajęć wypowiada następujące zdanie: „ Najbardziej lubię smak gorzki/ słony/ kwaśny/słodki, dlatego chętnie jem …….. np. słone paluszki, lub czekoladę itd.”
- Zakończenie, podziękowania dla uczniów za aktywny udział.
Autor: Beata Łubowska