Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli Doskonalę zmysł smaku

Temat: Doskonalę zmysł smaku

CEL:
Doskonalenie i sprawdzenie zmysłu smaku.

UCZEŃ:
 Zna definicje i znaczenie zmysłu smaku dla człowieka
 Zna rodzaje smaków
 Potrafi określić smaki różnych produktów
 Potrafi odróżnić smaki
 Chętnie uczestniczy w zajęciach

METODY PRACY:
 Mini wykład
 Burza mózgu
 Pogadanka
 Stymulacja polisensoryczna

FORMY PRACY:
 Indywidualna
 Grupowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
 Diagram „rodzaje Samków”
 Roztwór gorzki, słodki, kwaśny, słony dla 4 uczniów
 Kubeczki jednorazowe plastikowe
 Soki o różnych smakach

Klasa: 3 klasa szkoła podstawowa

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. Wyjaśnienie uczniom co to jest zmysł smaku i wspólne ustalenie znaczenia tego zmysłu dla człowieka.

  2. Chętni uczniowie uzupełniają diagram, następnie każdy uczeń stara się pod wybranym smakiem wypisać jakiś produkt adekwatnie do smaku.

  3. Nauczyciel sporządza rozwór o smaku słodkim, gorzkim, kwaśnym i słonym. Uczniowie dzielą się na 4 grupy. Każdy zespół wybiera jedną osobę do zadania. Wybrane dziecko próbuje każdego roztworu nazywając smaki.

  4. Osoba prowadząca nalewa do kubeczków jednorazowych soki o różnych smakach. Każdy uczeń dostaje swój kubeczek. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie o jakim smaku jest sok.

  5. Każdy uczeń na zakończenie zajęć wypowiada następujące zdanie: „ Najbardziej lubię smak gorzki/ słony/ kwaśny/słodki, dlatego chętnie jem …….. np. słone paluszki, lub czekoladę itd.”

  6. Zakończenie, podziękowania dla uczniów za aktywny udział.
     

 Autor: Beata Łubowska

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 



Ciekawe produkty

Podobne tematy


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone