Do pary
Temat : Do pary - zajęcia z dziećmi młodszymi
CELE
CEL GŁÓWNY
Umiejętność wyszukania przedmiotu do pary.
CELE OPERACYJNE
Wychowanek:
1. Ćwiczy umiejętność spostrzegania i kojarzenia przedmiotów.
2. Wdraża się do wspólnej i zgodnej zabawy.
3. Poznaje nową piosenkę i zabawę.
4. Wdraża się do uważnego słuchania poleceń prowadzącego.
METODY :
- zajęcia praktyczne, słowna.
FORMY :
- indywidualna, zbiorowa.
ŚRODKI:
- pary przedmiotów, kartki z bloku, klej, papier kolorowy, liście.
CZAS TRWANIA:
- 45 minut
MIEJSCE:
- sala lekcyjna
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Wprowadzenie
1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.
II. Realizacja tematu
1. Zabawa ruchowa - "Mała Ulijanko".
Dzieci łapią się za ręce i chodząc dookoła, śpiewają piosenkę:
"Mała Ulijanko, klęknij na kolanko,
podeprzyj se boczki, złap się za warkoczki,
umyj się, ubierz się i wybieraj kogo chcesz".
Jedno z dzieci wcześniej wybrane przez panią, podczas śpiewania stoi w środku kółka i do słów piosenki wykonuje różne ruchy ( klęka, podpiera twarz rękami, łapie się za warkocze, udaje że się myje i ubiera). Po zaśpiewaniu piosenki, osoba będąca w środku wybiera następną, która będzie pokazywała.
2. Wyszukiwanie przedmiotów pasujących do siebie.
Prowadząca, trzymając w ręku worek z różnymi rzeczami, (np. długopis, pasta do zębów), podchodzi do każdego dziecka, które ma za zadanie wyciągnąć z niego jakiś przedmiot. Następnie na stoliku układa rzeczy "do pary", (np. skuwka do długopisu, szczoteczka do zębów). Zadaniem wychowanków jest odnaleźć wśród nich ten, który kojarzy mu się z wylosowanych wcześniej przedmiotem.
3. Zajęcia plastyczne.
Dzieci otrzymują od nauczyciela wycięte z bloku: jabłko, ogonek i listek. Ich zdaniem jest właściwe przyklejenie ich na kartkę z bloku i pokolorowanie kredkami.
III. Zakończenie
1. Na zakończenie prowadząca dziękuje dzieciom za udział w zajęciach.