Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




nauczycieli Do pary

Temat : Do pary - zajęcia z dziećmi młodszymi


CELE

CEL GŁÓWNY
Umiejętność wyszukania przedmiotu do pary.

CELE OPERACYJNE

Wychowanek:
1. Ćwiczy umiejętność spostrzegania i kojarzenia przedmiotów.
2. Wdraża się do wspólnej i zgodnej zabawy.
3. Poznaje nową piosenkę i zabawę.
4. Wdraża się do uważnego słuchania poleceń prowadzącego.

METODY :
- zajęcia praktyczne, słowna.

FORMY :
- indywidualna, zbiorowa.

ŚRODKI:
- pary przedmiotów, kartki z bloku, klej, papier kolorowy, liście.

CZAS TRWANIA:
- 45 minut

MIEJSCE:
- sala lekcyjna


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

I. Wprowadzenie

1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.

II. Realizacja tematu
1. Zabawa ruchowa - "Mała Ulijanko".
Dzieci łapią się za ręce i chodząc dookoła, śpiewają piosenkę:
      "Mała Ulijanko, klęknij na kolanko,
       podeprzyj se boczki, złap się za warkoczki,
       umyj się, ubierz się i wybieraj kogo chcesz".

Jedno z dzieci wcześniej wybrane przez panią, podczas śpiewania stoi w środku kółka i do słów piosenki wykonuje różne ruchy ( klęka, podpiera twarz rękami, łapie się za warkocze, udaje że się myje i ubiera). Po zaśpiewaniu piosenki, osoba będąca w środku wybiera następną, która będzie pokazywała.

2. Wyszukiwanie przedmiotów pasujących do siebie.
Prowadząca, trzymając w ręku worek z różnymi rzeczami, (np. długopis, pasta do zębów),  podchodzi do każdego dziecka, które ma za zadanie wyciągnąć z niego jakiś przedmiot. Następnie na stoliku układa rzeczy "do pary", (np. skuwka do długopisu, szczoteczka do zębów). Zadaniem wychowanków jest odnaleźć wśród nich ten, który kojarzy mu się z wylosowanych wcześniej przedmiotem.


3. Zajęcia plastyczne.
Dzieci otrzymują od nauczyciela wycięte z bloku: jabłko, ogonek i listek. Ich zdaniem jest właściwe przyklejenie ich na kartkę z bloku i pokolorowanie kredkami. 


III. Zakończenie
1. Na zakończenie prowadząca dziękuje dzieciom za udział w zajęciach.



Ciekawe produkty

Podobne tematy


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone