Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Do pary
Temat : Do pary - zajęcia z dziećmi młodszymi
CELE
CEL GŁÓWNY
Umiejętność wyszukania przedmiotu do pary.
CELE OPERACYJNE
Wychowanek:
1. Ćwiczy umiejętność spostrzegania i kojarzenia przedmiotów.
2. Wdraża się do wspólnej i zgodnej zabawy.
3. Poznaje nową piosenkę i zabawę.
4. Wdraża się do uważnego słuchania poleceń prowadzącego.
METODY :
- zajęcia praktyczne, słowna.
FORMY :
- indywidualna, zbiorowa.
ŚRODKI:
- pary przedmiotów, kartki z bloku, klej, papier kolorowy, liście.
CZAS TRWANIA:
- 45 minut
MIEJSCE:
- sala lekcyjna
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Wprowadzenie
1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.
II. Realizacja tematu
1. Zabawa ruchowa - "Mała Ulijanko".
Dzieci łapią się za ręce i chodząc dookoła, śpiewają piosenkę:
"Mała Ulijanko, klęknij na kolanko,
podeprzyj se boczki, złap się za warkoczki,
umyj się, ubierz się i wybieraj kogo chcesz".
Jedno z dzieci wcześniej wybrane przez panią, podczas śpiewania stoi w środku kółka i do słów piosenki wykonuje różne ruchy ( klęka, podpiera twarz rękami, łapie się za warkocze, udaje że się myje i ubiera). Po zaśpiewaniu piosenki, osoba będąca w środku wybiera następną, która będzie pokazywała.
2. Wyszukiwanie przedmiotów pasujących do siebie.
Prowadząca, trzymając w ręku worek z różnymi rzeczami, (np. długopis, pasta do zębów), podchodzi do każdego dziecka, które ma za zadanie wyciągnąć z niego jakiś przedmiot. Następnie na stoliku układa rzeczy "do pary", (np. skuwka do długopisu, szczoteczka do zębów). Zadaniem wychowanków jest odnaleźć wśród nich ten, który kojarzy mu się z wylosowanych wcześniej przedmiotem.
3. Zajęcia plastyczne.
Dzieci otrzymują od nauczyciela wycięte z bloku: jabłko, ogonek i listek. Ich zdaniem jest właściwe przyklejenie ich na kartkę z bloku i pokolorowanie kredkami.
III. Zakończenie
1. Na zakończenie prowadząca dziękuje dzieciom za udział w zajęciach.