Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




nauczycieli Zabawa z Misiem Uszatkiem

 Temat: „Zabawa z Misiem Uszatkiem”

 

CEL OGÓLNY 
Utrwalenie wiadomości z literatury Cz. Janczarskiego.

 CELE SZCZEGÓŁOWE

Dziecko:

- przestrzega ustalonych zasad,
- zna utwory Cz. Janczarskiego,
- potrafi spośród wielu obrazków wybrać te, które pasują do wiersza,
- potrafi  dobrać odpowiednie rekwizyty,
- potrafi nadać tytuł wiersza,
- potrafi ze spokojem czekać na swoją kolej podczas udzielania odpowiedzi na          pytania,
- potrafi współdziałać w zespole.

 METODY
-  
czynna, słowna, oglądowa

 FORMY
-   
indywidualna, zespołowa, zbiorowa
 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE
-  miś Uszatek, wiersze i opowiadania Cz. Janczarskiego,  muzyka z CD, obrazki .Kolorowe woreczki (różowy, żółty, niebieski), puzzle (dla każdego zespołu-inne), naklejki pajacyka Bimbambom, bransoletki                        z kolorowego papieru( dla każdego dziecka), 3 białe kartki. szarfy ( czerwone, zielone, niebieskie), hula- hop, opaska z misiem, pudełko, obrazki: miś, krasnal,

samolot, sikorki, wilk, chmura, przedmioty: nitka z igłą, granatowa czapka, , tramwaj, piesek, płotek, farbki, domek, kawałki chleba, myszka.

 

 PRZEBIEG ZAJĘĆ

  1. Przybliżenie tematu zajęć – „Miś Uszatek”, dzieci odgadują zagadkę, słuchają    piosenki z dobranocki, a następnie witają się z pluszowym misiem.

  2. „Jadą, jadą misie”- zabawa ruchowa, dzieci śpiewają piosenkę, inscenizują     ruchem treść piosenki.
  3. Nauczycielka zaprasza dzieci na dywan, Miś Uszatek, wybiera troje dzieci, którym powierza rolę „szefa”, dając im bransoletki z kolorowego papieru (dla każdego zespołu inny kolor), następnie wybiera kolejno dzieci. „Szefowie”- wręczają bransoletki swojemu zespołowi. 
    Wyjaśnienie zasad konkurencji oraz nagrody: Za każdą prawidłowa odpowiedź i dobrze wykonanie zadania, każdy zespół otrzyma naklejkę z pajacykiem. Dzieci liczą z misiem ile jest ich w zespole i ile jest dzieci w pozostałych zespołach.
  4. „Zgaduj – zgadula z Misiem Uszatkiem” - każdy zespół zostaje zaproszony 
    do stolików, nauczyciel rozdaje kolorowe woreczki, w środku znajdują się      puzzle, z których należy wspólnie w grupie ułożyć obrazek, a także     odgadnąć tytuł wiersza, z której obrazek pochodzi.
  5. „Misiu – zaraz ci pomogę”- Miś zaprasza dzieci na dywan i pokazuje obrazki 
    przedstawiające: Misia, Krasnoludka, samolot, sikorki, wilka, chmurkę oraz  
    pudełko, w którym znajdują się przedmioty. Zadaniem dzieci jest dobrać 
    odpowiednie rekwizyty do obrazków.
  6. Zabawa ruchowa: „Raz, dwa, trzy rób misiu to co my”.- Dzieci podskakują,   
    machają rączkami, masują brzuszki, itp.
  7. „Tak  - Nie”,- dzieci słuchają wiersza pt. „Krasnalek”, ale miś czytając myli 
    słowa. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, w którym momencie  miś się    
    pomylił przez podniesienie ręki, , a także dodatkowo otrzymuje ta drużyna  
    punkt (naklejka z pajacykiem) , która potrafi powiedzieć poprawne słowo.
  8. Zabawa ruchowa: „Król miś patrzy”- z wykorzystaniem kolorowych szarf,
    hula- hopu. 
  9. „Kto ma więcej?”- Miś dziękuje dzieciom za wspólną zabawę, prosi drużyny  
    o policzenie pajacyków . Rozdanie wszystkim dzieciom słodkiego upominku
    (cukierki). Pożegnanie z dziećmi.

 

LITERATURA:

 Czesław Janczarski: „Krasnalek”,

                                 „Granatowa czapeczka”,
                                 „Naprawimy misia”,
                                 „Mój samolocik”.

Opracowała:
Bogumiła Sitek
Grupa: 5 - latki

 

 

 

 

 



Ciekawe produkty

Podobne tematy


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone