Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Zabawa z Misiem Uszatkiem
Temat: „Zabawa z Misiem Uszatkiem”
CEL OGÓLNY
Utrwalenie wiadomości z literatury Cz. Janczarskiego.
CELE SZCZEGÓŁOWE
Dziecko:
- przestrzega ustalonych zasad,
- zna utwory Cz. Janczarskiego,
- potrafi spośród wielu obrazków wybrać te, które pasują do wiersza,
- potrafi dobrać odpowiednie rekwizyty,
- potrafi nadać tytuł wiersza,
- potrafi ze spokojem czekać na swoją kolej podczas udzielania odpowiedzi na pytania,
- potrafi współdziałać w zespole.
METODY
- czynna, słowna, oglądowa
FORMY
- indywidualna, zespołowa, zbiorowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
- miś Uszatek, wiersze i opowiadania Cz. Janczarskiego, muzyka z CD, obrazki .Kolorowe woreczki (różowy, żółty, niebieski), puzzle (dla każdego zespołu-inne), naklejki pajacyka Bimbambom, bransoletki z kolorowego papieru( dla każdego dziecka), 3 białe kartki. szarfy ( czerwone, zielone, niebieskie), hula- hop, opaska z misiem, pudełko, obrazki: miś, krasnal,
samolot, sikorki, wilk, chmura, przedmioty: nitka z igłą, granatowa czapka, , tramwaj, piesek, płotek, farbki, domek, kawałki chleba, myszka.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Przybliżenie tematu zajęć – „Miś Uszatek”, dzieci odgadują zagadkę, słuchają piosenki z dobranocki, a następnie witają się z pluszowym misiem.
- „Jadą, jadą misie”- zabawa ruchowa, dzieci śpiewają piosenkę, inscenizują ruchem treść piosenki.
- Nauczycielka zaprasza dzieci na dywan, Miś Uszatek, wybiera troje dzieci, którym powierza rolę „szefa”, dając im bransoletki z kolorowego papieru (dla każdego zespołu inny kolor), następnie wybiera kolejno dzieci. „Szefowie”- wręczają bransoletki swojemu zespołowi.
Wyjaśnienie zasad konkurencji oraz nagrody: Za każdą prawidłowa odpowiedź i dobrze wykonanie zadania, każdy zespół otrzyma naklejkę z pajacykiem. Dzieci liczą z misiem ile jest ich w zespole i ile jest dzieci w pozostałych zespołach. - „Zgaduj – zgadula z Misiem Uszatkiem” - każdy zespół zostaje zaproszony
do stolików, nauczyciel rozdaje kolorowe woreczki, w środku znajdują się puzzle, z których należy wspólnie w grupie ułożyć obrazek, a także odgadnąć tytuł wiersza, z której obrazek pochodzi. - „Misiu – zaraz ci pomogę”- Miś zaprasza dzieci na dywan i pokazuje obrazki
przedstawiające: Misia, Krasnoludka, samolot, sikorki, wilka, chmurkę oraz
pudełko, w którym znajdują się przedmioty. Zadaniem dzieci jest dobrać
odpowiednie rekwizyty do obrazków. - Zabawa ruchowa: „Raz, dwa, trzy rób misiu to co my”.- Dzieci podskakują,
machają rączkami, masują brzuszki, itp. - „Tak - Nie”,- dzieci słuchają wiersza pt. „Krasnalek”, ale miś czytając myli
słowa. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, w którym momencie miś się
pomylił przez podniesienie ręki, , a także dodatkowo otrzymuje ta drużyna
punkt (naklejka z pajacykiem) , która potrafi powiedzieć poprawne słowo. - Zabawa ruchowa: „Król miś patrzy”- z wykorzystaniem kolorowych szarf,
hula- hopu. - „Kto ma więcej?”- Miś dziękuje dzieciom za wspólną zabawę, prosi drużyny
o policzenie pajacyków . Rozdanie wszystkim dzieciom słodkiego upominku
(cukierki). Pożegnanie z dziećmi.
LITERATURA:
Czesław Janczarski: „Krasnalek”,
„Granatowa czapeczka”,
„Naprawimy misia”,
„Mój samolocik”.
Opracowała:
Bogumiła Sitek
Grupa: 5 - latki