Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Witamy w świetlicy
Temat: Witamy w świetlicy
CELE WYCHOWAWCZE:
- Integrowanie społeczności uczniowskiej uczęszczającej do świetlicy szkolnej.
- Kształtowanie pozytywnego stosunku do środowiska szkolnego.
METODY:
- zabawa
- metoda niedokończonych zdań
- prace plastyczne
POMOCE I MATERIAŁY:
- piłka lub maskotka
- papier rysunkowy, farby, pędzelki, kredki, papier kolorowy
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Zabawa w kręgu „Poznajemy swoje imiona”.
Siadamy w kręgu. Osoba prowadząca ma w ręku piłkę lu maskotkę i rzuca do ucznia mówiąc: „ Mam na imię pani... rzucam piłkę (maskotkę)do.....”. - Niedokończone zdania
Siedząc nadal w kręgu rozpoczynamy zdania na temat szkoły, świetlicy i prosimy wszystkich o dokończenie rozpoczętych wypowiedzi
- Moja szkoła jest.............
- W szkole wszyscy powinni..............
- Najbardziej lubię.............................
- Nauczyciel powinien być.............
- W świetlicy chciałabym aby............
- Lubię gdy w świetlicy...............
- Nasza pani.................
- W klasie najbardziej lubię..........
- Boję się............................
- Cieszę się, że......................... - Praca plastyczna: „Te osoby spotkamy w szkole”
Dzieci siadają przy stolikach na których znajdują się kredki, farby, papier kolorowy. Poproszeni są o wykonanie prac na wcześniej podany temat. Każdy artysta opowiada, kogo narysował. - Regulamin świetlicy
Zapoznajemy dzieci z regulaminem świetlicy pytając czy wszystko zrozumiało i podpisując kontrakt między wychowawcą a „świetliczaninem”.
Uczeń ma prawo do:
- uczestnictwa we wszystkich zabawach, zajęciach i imprezach
- rozwijania własnych zainteresowań, talentów i uzdolnień
- życzliwego traktowania
- swobody w wyrażaniu myśli i zdania
- uzyskania pomocy w przypadku trudności w nauce
- korzystania z pomieszczeń świetlicowych, gier, zabawek, puzzli, materiałów plastycznych.
Uczeń ma obowiązek:
dbać o ład i porządek
wypełniać polecenia wychowawcy świetlicy i innych pracowników szkoły
informować każdorazowo wychowawcę o wyjściu ze świetlicy
mówić natychmiast o wszystkich wypadkach i złym samopoczuciu
aktywnie uczestniczyć w zajęciach
zachować się kulturalnie w świetlicy i w stołówce szkolnej - Zabawa ruchowa: „Zapraszam wszystkich”
Siadamy w kręgu lecz osoba prowadząca nie ma dla siebie miejsca, dlatego stoi w środku. Wypowiada formułkę: „Zapraszam wszystkich, którzy.....” wymieniając jakąś cechę wspólną kilku lub wszystkich osób. Dotyczyć to może cech charakteru, ubrania, zainteresowań itp. Osoby wywołane zmieniają się miejscami, również ta osoba, która stoi w środku (nawet jeśli to określenie nie odnosi się do niej). Osoba, która nie zdążyła zająć miejsca wypowiada formułkę. Zwracamy uwagę, aby nie powtarzały się określenia.
AUTOR: MAGDALENA BARDOŃSDKA