Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




nauczycieli Witamy w świetlicy

Temat: Witamy w świetlicy


CELE WYCHOWAWCZE:

  1. Integrowanie społeczności uczniowskiej uczęszczającej do świetlicy szkolnej.
  2. Kształtowanie pozytywnego stosunku do środowiska szkolnego.

METODY:

  • zabawa
  • metoda niedokończonych zdań
  • prace plastyczne

POMOCE I MATERIAŁY:

  • piłka lub maskotka
  • papier rysunkowy, farby, pędzelki, kredki, papier kolorowy

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. Zabawa w kręgu „Poznajemy swoje imiona”.
    Siadamy w kręgu. Osoba prowadząca ma w ręku piłkę lu maskotkę i rzuca do ucznia mówiąc: „ Mam na imię pani... rzucam piłkę (maskotkę)do.....”.
  2. Niedokończone zdania
    Siedząc nadal w kręgu rozpoczynamy zdania na temat szkoły, świetlicy i prosimy wszystkich o dokończenie rozpoczętych wypowiedzi
    - Moja szkoła jest.............
    - W szkole wszyscy powinni..............
    - Najbardziej lubię.............................
    - Nauczyciel powinien być.............
    - W świetlicy chciałabym aby............
    - Lubię gdy w świetlicy...............
    - Nasza pani.................
    - W klasie najbardziej lubię..........
    - Boję się............................
    - Cieszę się, że.........................
  3. Praca plastyczna: „Te osoby spotkamy w szkole”
    Dzieci siadają przy stolikach na których znajdują się kredki, farby, papier kolorowy. Poproszeni są o wykonanie prac na wcześniej podany temat. Każdy artysta opowiada, kogo narysował.
  4. Regulamin świetlicy
    Zapoznajemy dzieci z regulaminem świetlicy pytając czy wszystko zrozumiało i podpisując kontrakt między wychowawcą a „świetliczaninem”.
    Uczeń ma prawo do:
    - uczestnictwa we wszystkich zabawach, zajęciach i imprezach
    - rozwijania własnych zainteresowań, talentów i uzdolnień
    - życzliwego traktowania
    - swobody w wyrażaniu myśli i zdania
    - uzyskania pomocy w przypadku trudności w nauce
    - korzystania z pomieszczeń świetlicowych, gier, zabawek, puzzli, materiałów plastycznych. 
    Uczeń ma obowiązek:
    dbać o ład i porządek
    wypełniać polecenia wychowawcy świetlicy i innych pracowników szkoły
    informować każdorazowo wychowawcę o wyjściu ze świetlicy
    mówić natychmiast o wszystkich wypadkach i złym samopoczuciu
    aktywnie uczestniczyć w zajęciach
    zachować się kulturalnie w świetlicy i w stołówce szkolnej
  5. Zabawa ruchowa: „Zapraszam wszystkich”
    Siadamy w kręgu lecz osoba prowadząca nie ma dla siebie miejsca, dlatego stoi w środku. Wypowiada formułkę: „Zapraszam wszystkich, którzy.....” wymieniając jakąś cechę wspólną kilku lub wszystkich osób. Dotyczyć to może cech charakteru, ubrania, zainteresowań itp. Osoby wywołane zmieniają się miejscami, również ta osoba, która stoi w środku (nawet jeśli to określenie nie odnosi się do niej). Osoba, która nie zdążyła zająć miejsca wypowiada formułkę. Zwracamy uwagę, aby nie powtarzały się określenia.


                                                                  AUTOR: MAGDALENA BARDOŃSDKA

 




Ciekawe produkty


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone