Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Wiosenne rośliny chronione. Zielony pejzaż
Temat: „Wiosenne rośliny chronione. Zielony pejzaż”
1. GRUPA WIEKOWA: uczniowie klas I – III
2. TEMAT DNIA – „Wiosenne rośliny chronione. Zielony pejzaż”
3. CELE ZAJĘĆ:
Wiadomości – uczeń powinien :
- umieć wymienić wiosenne rośliny chronione,
- umieć odpowiedzieć na pytanie – co to jest ochrona gatunkowa (częściowa i całkowita/zupełna),
- umieć odpowiedzieć na pytanie – dlaczego rośliny te podlegają ochronie gatunkowej i skąd to wiadomo,
- podać kolory podstawowe, z których po zmieszaniu powstaje kolor zielony.
Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych – potrafi :
- nazwać wiosenne rośliny chronione na obrazkach i zdjęciach,
- uzyskać kolor zielony za pomocą kolorów podstawowych – niebieskiego i żółtego.
Stosowanie wiadomości w sytuacjach nowych – potrafi :
- wykonać pracę plastyczną na temat „Wiosenny pejzaż” za pomocą uzyskanych ze zmieszania kolorów podstawowych różnorodnych odcieni zieleni.
Rozumie wiadomości :
- rozumie potrzebę ochrony pewnych gatunków roślin,
- rozumie potrzebę bycia częścią ekosystemu w miejscu swojego zamieszkania.
Wychowawcze :
- zachęcanie do wykorzystania wyobraźni,
- zachęcanie do odkrywania własnej i społecznej świadomości ekologicznej,
- wyrabianie nawyku dbania o małą ojczyznę,
- wyrabianie nawyku dbania o planetę,
- zaszczepianie świadomości własnej przydatności i współzależności „natura-człowiek”,
- dbanie o estetykę miejsca pracy podczas wykonywania prac plastycznych ,
- kulturalne zachowanie się wobec rówieśników,
- wdrażanie dzieci do wspólnej pracy i zabawy,
- wyrabianie nawyku dzielenia się z innymi,
- wyrabianie nawyku czekania na swoją kolej.
4. METODY PRACY:
słowna
- rozmowa z dziećmi,
- swobodne poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „Co to znaczy ochrona gatunkowa roślin (i zwierząt)?”,
- swobodne wypowiedzi dzieci na powyższy temat,
- wymienianie różnorodnych wiosennych roślin chronionych,
- wymienianie różnorodnych sposobów ochrony roślin.
praktyczna
- wykonywanie pracy plastycznej
- dopasowanie nazw roślin do obrazków i zdjęć.
oglądowa
- oglądanie obrazków i zdjęć roślin chronionych występujących wiosną,
- podziwianie różnorodnych sposobów wykonania pracy plastycznej przez dzieci.
5. FORMY PRACY:
zbiorowa
- odpowiadanie na pytania nauczyciela,
- udział w nazywaniu roślin na obrazkach,
- wymyślanie sposobów ochrony roślin i powodów, dla których to robimy,
- wymienianie kolorów potrzebnych do uzyskania zieleni.
indywidualna
- wymyślanie koncepcji wykonania pracy plastycznej oraz rodzaju wykorzystanych materiałów,
- wykonanie pracy plastycznej.
6. POMOCE I ŚRDOKI DYDAKTYCZNE:
- zdjęcia i obrazki przedstawiające wiosenne rośliny chronione,
- ołówki, farby plakatowe, gotowy szkic pejzażu do pomalowania.
7. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Przebieg zajęć | Edukacja | Uwagi |
1. Powitanie dzieci. | Polonistyczna
|
|
Opracowała:
Marta Turska - Grochocka