Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Walentynkowe spotkanie
Temat : "Walentynkowe spotkanie"
CELE:
- kultywowanie tradycji walentynkowej
- wytworzenie radosnego nastroju w grupie
- nawiązanie kontaktów interpersonalnych podczas wspólnych zabaw
- okazywanie pozytywnych uczuć innym osobom
- dostrzeganie pozytywnych cech w sobie i w innych ludziach
- rozwiązywanie zagadek słownych
- doskonalenie sprawności ruchowej
METODY:
- słowna, ekspresyjna, zabawowo – zadaniowa;
FORMY:
- indywidualna, grupowa, zespołowa, pary.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- płyta CD z muzyką dyskotekową, krzyżówka, karteczki z imionami uczestników, pluszaki, pachołki, puzzle z bajkowymi parami, duże tekturowe serca, kredki, pączki, serwetki, serca samoprzylepne (żółte, niebieskie, czerwone i zielone) czerwone pudełko z lizakami, bileciki z życzeniami.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- ,,Iskierka sympatii i radości”- powitanie
Dzieci stoją w kręgu. Nauczycielka przekazuje dzieciom uścisk dłoni-iskierkę sympatii i radości, wypowiadając słowa: Przekazuję Wam iskierkę sympatii i radości, niech radosny uśmiech na twarzach zagości. - ,,Walentynkowa krzyżówka”.
Dzieci siedzą w kole. Wspólnie rozwiązują krzyżówkę i odczytują hasło (temat zajęć)- ,,WALENTYNKI”.(zał.). W kilku zdaniach opowiadają z czym im się to święto kojarzy.
Dzień ten kojarzy się przede wszystkim z zakochanymi parami a także z
okazywaniem bliskim osobom (rodzinie i przyjaciołom) miłości, sympatii i zainteresowania. - ,,Papierowy deszcz”
Dzieci otrzymują kartki ze swoimi imionami. Zgniatają kartkę tworząc kulkę. Podczas muzyki poruszają się w jej rytmie i podrzucają kulki do góry. Gdy muzyka ucichnie, każdy podnosi najbliżej leżącą kulkę, odczytuje imię i podchodzi do wylosowanej osoby aby powiedzieć jej 3 komplementy. Zabawę powtarzamy kilka razy. - ,,Lustro”- zabawa ruchowa
Dzieci w parach tworzą saneczki i poruszają się w rytm muzyki po całej sali. Na przerwę w muzyce jedno z nich pokazuje różne ruchy i miny, drugie - jak w odbiciu lustrzanym -naśladuje je. - ,,Dwa kółeczka”
Dzieci tworzą dwa kółeczka ( w każdym ta sama ilość dzieci) – w środku i na zewnątrz. Podczas muzyki poruszają się tanecznym krokiem po obwodzie koła (każde kółko w inną stronę), na przerwę w muzyce zatrzymują się. Dzieci z wewnętrznego koła odwracają się twarzą do dzieci z zewnętrznego koła.
Tworzą parę z najbliżej stojącą osobą i razem wykonują polecenia prowadzącego:
(Po każdorazowym wykonaniu polecenia wszyscy wracają do swojego koła i zabawa zaczyna się od początku).
- za jednym zamachem przynieść jak najwięcej pluszaków (para nie może się rozdzielić),
- jak najszybciej ułożyć puzzle z bajkowymi parami,
- jak najszybciej przejść wyznaczoną trasę - do pachołka, okrążyć go i wrócić na start (dzieci przebywają trasę ,,sklejone” plecami trzymając się pod ramiona),
- narysować na dużym papierowym sercu jak najwięcej serduszek,
- jak najszybciej nakarmić partnera pączkiem (dzieci same dzielą swojego pączka na pół, posługując się przy tym serwetkami). - ,,Wesoły węzeł”
Dzieci stoją w gromadce, zamykają oczy i łapią się za wyciągnięte dłonie (starają się chwycić dwie różne dłonie). Gdy otworzą oczy ich zadaniem będzie odplątanie węzła. - ,,Raz, dwa , trzy – przesiadamy się my”
Dzieci siedzą na krzesełkach w kręgu. W kręgu znajdują się trzy dodatkowe krzesła. Nauczyciel przykleja dzieciom w widocznym miejscu serca z samoprzylepnego papieru w czterech różnych kolorach ( niebieski, żółty, czerwony i zielony). W tle słychać muzykę. Nauczyciel pokazuje dzieciom serce w określonym kolorze, np. niebieskim – dzieci, z niebieskim serduszkiem przesiadają się o jedno miejsce w prawo. Jeśli miejsce po prawej stronie jest zajęte – siadają koledze na kolana. Nauczyciel zmienia kolory, zwracając uwagę na bezpieczeństwo (nie może siedzieć na sobie więcej niż trzy osoby). Jeżeli dziecko musi się przesiąść a trzyma już kogoś na kolanach - przesiada się razem z nim. Kolor BIAŁY – oznacza, że wszyscy zajmują swoje wcześniejsze miejsca. - Zakończenie zajęć.
Dzieci siedząc w kole (na krzesełkach) kolejno kończą zdanie: Najbardziej podobało mi się... - Słodki poczęstunek.
Na koniec dzieci otwierają tajemnicze czerwone pudełko i częstują się ,,walentynkowymi lizakami”. Do każdego lizaka jest dołączony bilecik
z życzeniami: Miłych Walentynek.
ZAŁĄCZNIK
Walentynkowa krzyżówka
|
|
|
| 1 | W | E | N | D | Y |
|
|
| |
|
|
| 2 | M | A | J | A |
|
|
|
|
| |
|
| 3 | M | A | L | E | Ń | S | T | W | O |
| |
| 4 | S | H | R | E | K |
|
|
|
|
|
| |
|
| 5 | D | O | N | A | L | D |
|
|
|
| |
|
|
|
| 6 | T | Y | G | R | Y | S | E | K | |
7 | A | L | L | A | D | Y | N |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 8 | N | A | L | A |
|
|
|
| |
|
| 9 | M | I | K | I |
|
|
|
|
|
| |
10 | B | E | S | T | I | A |
- Gościła w Nibylandii u Piotrusia Pana
- Zbierała nektar wraz z Guciem
- Ukochane dzieciątko Kangurzycy
- Ofiarował swą miłość Fionie
- Nieznośny lecz kochający wuj Zyzia, Dyzia i Hyzia
- Brykający przyjaciel Kubusia Puchatka
- Pokonał Dżina i pokochał Dżasminę
- Razem z Simbą przemierzała dziki step
- Razem z Minnie przeżywał różne przygody
- Dzięki miłości Belli odzyskał swoją postać.
Opracowała:
Renata Żukowska
nauczyciel świetlicy
Szkoły Podstawowej nr 25
w Olsztynie