Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




nauczycieli W baśniowej krainie

Temat: W baśniowej krainie

CELE:

CEL GŁÓWNY
Rozwinięcie własnej aktywności.

CELE OPERACYJNE
Wychowanek:

  1. Doskonali umiejętność wypowiadania się poprzez słowo, mimikę, gest.
  2. Rozwija wyobraźnię i sprawność ruchową w czasie zabaw.
  3. Podejmuje współdziałanie w grupie.
  4. Rozumie przesłania płynące z bajek.
  5. Doskonali sprawność manualną.

METODY
-  słowna, twórcza, ekspresyjna, zabawowo – zadaniowa;

FORMY 
-  indywidualna, grupowa, zespołowa.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE
-  emblematy w 3 kolorach (żółtym, czerwonym, zielonym), puzzle piankowe (baśniowy most), ilustracje bajek, zmieniona wersja bajki o Zielonym Kapturku, płyta CD z muzyką relaksacyjną, ,,zaczarowane jabłko” z pytaniami dotyczącymi treści bajki o ,,Czerwonym Kapturku”, puzzle z bajkami, kartki bloku rysunkowego, pastele olejne, chmurka z cukierkami.
 
PRZEBIEG ZAJĘĆ

  1. Powitanie dzieci przez nauczyciela. Zabawa na rozpoczęcie.
    ,,W kole wszyscy już stoimy
    Każdy czyjąś rękę trzyma
    I dzień dobry już mówimy
    Tak zabawa się zaczyna.”
  2. Wprowadzenie tematu zajęć - odgadnięcie tematu na podst. wskazówek obrazkowych.
    Dzieci odsłaniają kolejno (zawieszone na ścianie) obrazki przedstawiające znane postaci bajkowe i podaja ich tytuły.
  3. Baśniowy most.
    Dzieci losują bilety i przechodzą (np. przeskakują na jednej nodze) i przechodzą po baśniowym moście do Baśniowej Krainy.
  4. Tajemniczy rękopis.            
    Nauczycielka odczytuje błędny tekst baśni o ,,Czerwonym Kapturku”. Po odczytaniu dzieci korygują bledy w tekście.
  5. Czarodziejskie jabłko – czyli zagadka dla każdego.
    Dzieci podzielone na 3 grupy (wg koloru biletów) losują po 1 kartce (na grupę) z pytaniami.
  6. Dobro zwycięża – zło zostaje pokonane. Pytania.
    Uczniowie odpowiadają na pytania:
    - Kto był dobry w tej bajce, a kto zły?
    - Co zwyciężyło dobro czy zło?
  7. Bajkowe przygody – zabawy ruchowe przy muzyce.
    Dzieci w rytm muzyki poruszają sie po całej sali (każdy fragment melodii opowiada o innej bajce) i wykonują polecenia nauczyciela:
    Zbieramy chrust na opał, tak jak Jaś i Małgosia.
    Spotkaliśmy w lesie wilka, jesteśmy bardzo wystraszeni.
    Śpiąca królewna dotknęła wrzeciona i zasnęła twardym snem. My zasnęliśmy razem z nią.
    Kopciuszek szyje sukienki dla sióstr na bal.
    Krasnoludki pracują w lesie.
  8. Puzzle bajkowe. Układanie pociętych ilustracji bajek. Kalambury.
    Każda z grup układa puzzle, a następnie przedstawia ja za pomocą ruchu i gestu  pozostałym grupom. Zadaniem pozostałych dzieci jest odgadnięcie tytułu bajki.
  9. Postaci z ulubionej bajki- rysowanie pastelami olejnymi.
    Uczniowie w grupach rysują wybrana przez siebie bajkę.
  10. Zorganizowanie wystawki i omówienie prac. Dzieci odgadują tytuły przedstawionych na rysunku  bajek. Nauczycielka zadaje pytania:
    - po czym poznałyście, ze to ta bajka?
    - które postaci są dobre, a które złe?
    - co zwyciężyło dobro czy zło?
  11. Zakończenie- rundka.  
    Dzieci kończą zdanie: „Najbardziej podobało mi się…”
  12. Czarodziejska chmurka- cukierkowy deszcz. Zabawa na pożegnanie.
    Dzieci stoją pod baśniową chmurka, z której zaczyna padać ,,cukierkowy deszczyk”.



    ZAŁĄCZNIK

    Bajka o Zielonym Kapturku (zmieniona)

 Dawno, dawno temu, za górami, za lasami, w głębi lasu stał mały zamek, w którym mieszkała śliczna dziewczynka, zwana przez wszystkich Zielonym Kapturkiem. Pewnego dnia ciocia powiedziała do Zielonego Kapturka:
- Dziadek jest chory. Zanieś mu walizeczkę z ciastem, ale bądź ostrożna. Nie zbaczaj ze ścieżki i nie zatrzymuj się po drodze. Wtedy nie spotka Cię nic złego.
- Nie martw się, ciociu, pobiegnę prosto do dziadka i nie będę się zatrzymywać.
 Zielony Kapturek pojechał rowerem dróżką przez las, ale szybko zapomniał, co przyrzekł cioci. Zaczął biegać po polance, zbierając poziomki, grzyby i pomarańcze.
 Nagle Zielony Kapturek usłyszał szelest krzaków, zza których wyłonił się… czarny wielki smok.
 - Dokąd to idziesz, moja maleńka, zupełnie sama w tym ogromnym lesie?
 - Idę do dziadka na urodziny.
 - Czy Twój dziadek mieszka sam? – zapytał smok.
 - Tak! I nigdy nie otwiera on drzwi obcym.
 - No to na razie! Może się jeszcze spotkamy – powiedział smok, po czym szybko pobiegł ulicą Barcza koło kościoła na skróty do domku dziadka. Między blokami ukazała się chatka  dziadka.
Smok zadzwonił do drzwi.
 - Kto tam? – spytał dziadek.
 - To ja, Zielony Kapturek. Przyniosłam Ci trochę Coca Coli.
 - Wejdź, kochanie – rzekł dziadek.
Smok jednym potężnym skokiem wskoczył do izby i jednym kłapnięciem paszczy pożarł  dziadka. Chwilę później do drzwi zadzwonił Zielony Kapturek.
 - Dziadku, czy mogę wejść?
 - Ależ tak, oczywiście, czekam na Ciebie.
  - Dziadku, czemu masz taki gruby głos?
  - Czemu masz takie wielkie okulary?
  - A dlaczego masz takie wielkie nogi?
  - A dlaczego masz takie wielkie usta?
  - Żeby Cie szybciej zjeść!
 I w tym momencie smok połknął Zielonego Kapturka. Następnie najedzony, szybko zasnął. Tymczasem koło chatki przechodził listonosz. Usłyszał piękny śpiew. Zajrzał do środka przez okno, a tu w łóżku dziadka leży wielki smok. Listonosz wszedł cicho do domu, wyjął wędkę i zastrzelił smoka. Potem rozciął jego brzuch, z którego wyskoczył Zielony Kapturek i dziadek, obaj cali i zdrowi.

Opracowały:
Agnieszka Gromelska
Renata Żukowska
nauczycielki świetlicy
SP 25 z O.I.I. w Olsztynie



Ciekawe produkty

Podobne tematy


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone