Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.
Poznajmy się - gry i zabawy integracyjne
Temat: Poznajmy się – gry i zabawy integracyjne
CELE
CEL GŁÓWNY
Umożliwienie lepszej integracji i poznania się członków grupy, przełamanie onieśmielenia, pokonywanie zahamowań społecznych i budowanie zaufania.
CELE OPERACYJNE
Wychowanek:
1. Umie zaprezentować siebie na forum grupy.
2. Potrafi nawiązać kontakt dotykowy z drugą osobą.
3. Umie współpracować z koleżanką, kolegą.
4. Potrafi słuchać innych.
METODY :
zabawy integracyjne
FORMY :
praca z całą grupą
ŚRODKI:
maskotka, piłka.
CZAS TRWANIA:
60 minut
MIEJSCE:
sala lekcyjna
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Wprowadzenie
1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.
II. Realizacja tematu
1. Zabawa integracyjna „Miejsce obok mnie jest puste zapraszam tu…”
Dzieci siedzą w kole, ciasno obok siebie. Tylko w jednym miejscu krąg jest przerwany. Dziecko, które ma wolne miejsce obok siebie, zaczyna zabawę mówiąc: Po mojej prawej stronie jest wolne miejsce, zapraszam na nie...(wymienia imię zaproszonego dziecka). Osoba zaproszona siada obok osoby zapraszającej. Następnie zaprasza dziecko, które teraz ma wolne miejsce obok siebie.
Po chwili zabawy, zmienia się jej formę, dziecko, które ma wolne miejsce obok siebie mówi: Po mojej prawej stronie jest wolne miejsce, zapraszam na nie...( wymienia imię zaproszonego dziecka) by przyszedł tu jak żabka..., ptaszek…, piesek...itd.
2. Zabawa „Chodzi Lisek koło drogi”.
Dzieci siedzą na podłodze w siadzie skrzyżnym z zamkniętymi oczami i rękami schowanymi za plecami, jedna osoba bierze maskotkę i podczas mówienia przez dzieci wierszyka chodzi na zewnątrz koła, gdy dzieci kończą wierszyk podrzuca jakiejś osobie zabawkę, której zadaniem jest złapanie „liska”, zanim usiądzie na jej miejscu, jeśli jej się to nie uda teraz ona jest „liskiem”.
3. Zabawa „Piłka – stop”.
Dzieci siedzą w kręgu jedna osoba stoi do nich tyłem. Na jej sygnał, osoby siedzące w kółku podają sobie kolejno piłkę. Kiedy ta osoba powie stop, dziecko, które w tym momencie trzyma zabawkę w ręku odpada. Zabawa trwa do momentu wyłonienia zwycięzcy.
4. Zabawa w „Tunel”.
Uczestnicy zabawy stają parami, para za parą, trzymając się za ręce i tworząc tunel. Osoba nie mająca pary wbiega do tunelu i chwyta za rękę dowolną osobę z tunelu. Utworzona w ten sposób para biegnie tunelem do czoła i staje na początku dobudowując tunel. Osoba, której „partnera” porwano ma za zadanie jak najszybciej dobiec do końca tunelu (biegnie na zewnątrz tunelu) i wbiec do niego aby dobrać sobie parę. W ten sposób tunel posuwa się do przodu.
III. Zakończenie
1.Podsumowanie zajęć.
2.Podziękowanie dzieciom i opiekunowi za udział w zajęciach, miłą i wesołą zabawę.
ZAŁĄCZNIK
Chodzi lisek koło drogi,
nie ma ręki ani nogi,
kogo kitką przyodzieje,
ten się nawet nie spodzieje.