Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Na pomoc Neptunowi
Temat: "Na pomoc Neptunowi" -
scenariusz zabaw i zajęć w gabinecie polisensorycznym
GRUPA: zróżnicowana wiekowo
METODY:
- podające
- aktywizujące
- problemowe
- praktyczne
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- bilety na wybrane środki transportu wodnego,
- durze ilustracje środków transportu wodnego: tratwa, barka, żaglówka, kuter,
- napisy: tratwa, barka, żaglówka, kuter,
- kamizelki ratunkowe wykonane z gazety,
- atrapa latarni morskiej,
- durze sylwety ludzi z nad morza: marynarz, nurek, ratownik, rybak, turysta,
- rekwizyty dla ludzi morza: marynarz – czapka, nurek – płetwy, maska, ratownik – koło ratunkowe, czapka, rybak sieci, turysta okulary słoneczne, wiaderko, łopatka.
- butelka z listem od Neptuna,
- słomki dla każdego dziecka,
- morski piasek (trzy duże piaskownice)
- wanna z wodą,
- „podwodne skarby”: muszle różnej wielkości, kamienie, patyki,
- klucze,
- trójząb,
- worki na śmieci,
- rekwizyty zanieczyszczające morskie dno np: puszki, plastikowe butelki, papierki, opakowania po jogurtach, kalosz, pudełka.
ARANŻACJA:
- Schody ewakuacyjne zostały przyozdobione błękitnymi workami foliowymi w ten sposób wykonano rzekę Wisłę w której umieszczono ryby wcześniej wykonane przez dzieci różnymi technikami plastycznymi.
- Na rzece umieszczono ilustracje środków transportu wodnego: tratwa, barka, żaglówka, kuter.
- Na samej gurze gdzie kończą się schody umieszczono latarnię morską.
- Po przejściu latarni morskiej dzieci wchodzą do górnego korytarza z którego wykonano plażę.
- Natomiast pomieszczenie kucharskie „obierak” w którym znajduje się wanna wykorzystano do imitacji morskiej głębiny.
Nazwa i rodzaj zabawy (zadania) | Zadania dla nauczyciela | Oczekiwania w stosunku do dzieci | Uwagi |
Spływ Wisłą do Bałtyku |
|
|
|
Ludzie znad morza -kojarzenie elementów, przyporządkowywanie rekwizytów rozpoznanym postaciom, analiza |
|
|
|
List od Neptuna |
|
|
|
Zanurzamy się w morską otchłań - doświadczenie, zabawa oddechowa |
|
|
|
Morskie dno – swobodna obserwacja i samodzielne doświadczanie |
|
|
|
Oczyszczamy morskie dno – analiza sytuacji, podjęcie decyzji |
|
|
|
Co kryje morskie dno – rozpoznawanie przez dotyk, utrwalenie stosunków ilościowych |
|
|
|
Morska woda - doświadczenie |
|
|
|
Syreni śpiew – ćwiczenia słuchowe |
|
|
|
Spotkanie z Neptunem |
|
| NEPTUN
|
Pasowanie na Rycerzy Neptuna |
|
| NEPTUN
|
Tajemnicza skrzynia |
|
| NEPTUN
|
Powrót do domu |
|
|
|
Podczas działań edukacyjnych dzieci miały możliwość odbierania różnymi kanałami zmysłowymi, występujących w materiale dydaktycznym elementów wzrokowych, słuchowych i kinestetyczno-dotykowych oraz motorycznych. Wielosensoryczne przekazanie wiedzy dało dziecku możliwości odbioru informacji we właściwy sobie sposób - kanałem dominującym, jednocześnie proces skutecznego zapamiętywania wspomagany był również odbiorem przez słabsze kanały percepcji i one również były stymulowane - wzmacniane.
Gabinet został udostępniony dzieciom i nauczycielom z innych placówek oraz rodzicom z naszego przedszkola podczas festynu rodzinnego.
Sposób prezentacji zdobytej wiedzy i umiejętności był powodem dumy zarówno dzieci jak i ich rodziców, a co najważniejsze okazją do świetnej zabawy.
Opracowała: mgr Natalia Szymańska nauczyciel Przedszkola nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi w Elblągu
załącznik nr 1 FAKT WYDARZYŁSIĘ TAKI… |
Opracowała:
Natalia SZYMAŃSKA