Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Laurki na Dzień Kobiet
Temat: Laurki na Dzień Kobiet
CELE
CEL GŁÓWNY
Podkreślenie roli kobiety. Zapoznanie z różnymi sposobami wykonania laurki.
CELE OPERACYJNE
Wychowanek:
1. Uczy się szacunku do wszystkich kobiet, pamięci o ich święcie.
2. Rozwija zdolności plastyczne, wyobraźnię.
3. Ćwiczy formułowanie życzeń okolicznościowych.
4. Wdrażanie do porządkowania swojego miejsca pracy.
METODY :
- pogadanka, pokaz, zajęcia praktyczne.
FORMY :
- indywidualna, zbiorowa.
ŚRODKI:
- wzory laurek, kartki z bloku technicznego, klej, papier kolorowy, plastelina, ołówek , flamastry.
CZAS TRWANIA:
- 45 minut
MIEJSCE:
- sala lekcyjna
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Wprowadzenie
1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.
II. Realizacja tematu
1. Pogadanka na temat Dnia Kobiet.
Pytania do pogadanki:
1) Kiedy obchodzimy Święto Kobiet?
2) Dlaczego obchodzimy Dzień Kobiet?
3) Jaką rolę pełni kobieta w życiu?
2. Zajęcia plastyczne.
Nauczyciel informuje dzieci, że za chwilę wykonają laurkę dla ważnej w ich życiu kobiety. Prezentuje dzieciom różne sposoby wykonania kartki. Najpierw kartkę z bloku składamy na pół, w ten sposób powstaje kartka otwierana.
a) pierwszy sposób wykonania laurki, polega na narysowaniu ołówkiem
obrazka, jaki będziemy obklejać kuleczkami z plasteliny, może to być:
bukiet kwiatów, postać mamy itp.
b) drugi sposób polega na rozcieraniu plasteliny palcami na uprzednio
narysowanym obrazku.
3. Rozdanie potrzebnych materiałów do wykonania laurki.
4. Przystąpinie dzieci do pracy. Prowadząca kontroluje pracę dzieci, w razie potrzeby pomaga im w wykonaniu laurek.
5. Po wykonaniu zewnętrznej strony kartki, dzieci układają życzenia, które piszą wewnątrz kartki.
III. Zakończenie
1. Na zakończenie odbywa się wystawa laurek zrobionych przez dzieci.
2. Dzieci sprzątają swoje miejsca pracy.
2. Prowadząca dziękuje dzieciom za udział w zajęciach.