Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




nauczycieli Kolory

Temat : Kolory - zajęcia z dziećmi młodszymi


CELE

CEL GŁÓWNY
Przypomnienie i utrwalenie poznanych kolorów.

CELE OPERACYJNE

Wychowanek:
1. Poznaje nowe zabawy.
2. Kształci sprawność spostrzegania.
3. Wdraża się do uważnego słuchania.

METODY :
- zabawowa.

FORMY :
- indywidualna, zbiorowa.

ŚRODKI:
- kolorowe kartki, plansze z obrazkami różnych przedmiotów.

CZAS TRWANIA:
- 45 minut

MIEJSCE:
- sala lekcyjna


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

I. Wprowadzenie

1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.

II. Realizacja tematu
1. Nauka dzieci piosenki na melodię: "Mam chusteczkę haftowaną".
Tekst piosenki: "Mam karteczkę kolorową żółtą i czerwoną,
                         kogo kocham kogo lubię, podam w jego stronę.
                         Tej nie kocham, tej nie lubię, tej nie pocałuję,
                         a karteczkę kolorową tobie podaruję.
Dzieci tworzą koło i trzymając się za ręce, poruszają się dookoła, śpiewając piosenkę, a dwoje dzieci, będących w środku koła, na zakończenie piosenki, przekazuje trzymane w rękach karteczki innym dzieciom i następuje zmiana, a piosenkę śpiewa się od nowa.                    

2. Dzieci siadają w kręgu. Prowadząca pokazuje dzieciom różnokolorowe kartki, a one zgadują jakiego są koloru.

3. Prowadzący zajęcia wymienia jakiś kolor, a wybrane przez niego dziecko, ma powiedzieć czy w pobliżu widzi jakąś rzecz tego koloru.

4. Nauczyciel pokazuje kolejno dzieciom kartki, na których narysowana jest jakaś rzecz, np. (parasol, gitara, żarówka), ich zadaniem jest odgadnąć co to jest i jakiego koloru.

5. Zabawa pt: "Zgadnij o kogo chodzi"?
Jedno dziecko staje plecami do pozostałych, a nauczyciel opisuje wygląd któregoś z pozostałych dzieci: np. "ma brązowe oczy", "ciemne włosy", "ma czerwony sweter" itp. Jego zadaniem jest odgadnąć o kim jest mowa. Gdy mu się to uda, wtedy odgaduje dziecko, które było opisywane.


III. Zakończenie
1. Prowadząca dziękuje dzieciom za udział w zajęciach.



Ciekawe produkty

Podobne tematy


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone