Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Kolory
Temat : Kolory - zajęcia z dziećmi młodszymi
CELE
CEL GŁÓWNY
Przypomnienie i utrwalenie poznanych kolorów.
CELE OPERACYJNE
Wychowanek:
1. Poznaje nowe zabawy.
2. Kształci sprawność spostrzegania.
3. Wdraża się do uważnego słuchania.
METODY :
- zabawowa.
FORMY :
- indywidualna, zbiorowa.
ŚRODKI:
- kolorowe kartki, plansze z obrazkami różnych przedmiotów.
CZAS TRWANIA:
- 45 minut
MIEJSCE:
- sala lekcyjna
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Wprowadzenie
1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.
II. Realizacja tematu
1. Nauka dzieci piosenki na melodię: "Mam chusteczkę haftowaną".
Tekst piosenki: "Mam karteczkę kolorową żółtą i czerwoną,
kogo kocham kogo lubię, podam w jego stronę.
Tej nie kocham, tej nie lubię, tej nie pocałuję,
a karteczkę kolorową tobie podaruję.
Dzieci tworzą koło i trzymając się za ręce, poruszają się dookoła, śpiewając piosenkę, a dwoje dzieci, będących w środku koła, na zakończenie piosenki, przekazuje trzymane w rękach karteczki innym dzieciom i następuje zmiana, a piosenkę śpiewa się od nowa.
2. Dzieci siadają w kręgu. Prowadząca pokazuje dzieciom różnokolorowe kartki, a one zgadują jakiego są koloru.
3. Prowadzący zajęcia wymienia jakiś kolor, a wybrane przez niego dziecko, ma powiedzieć czy w pobliżu widzi jakąś rzecz tego koloru.
4. Nauczyciel pokazuje kolejno dzieciom kartki, na których narysowana jest jakaś rzecz, np. (parasol, gitara, żarówka), ich zadaniem jest odgadnąć co to jest i jakiego koloru.
5. Zabawa pt: "Zgadnij o kogo chodzi"?
Jedno dziecko staje plecami do pozostałych, a nauczyciel opisuje wygląd któregoś z pozostałych dzieci: np. "ma brązowe oczy", "ciemne włosy", "ma czerwony sweter" itp. Jego zadaniem jest odgadnąć o kim jest mowa. Gdy mu się to uda, wtedy odgaduje dziecko, które było opisywane.
III. Zakończenie
1. Prowadząca dziękuje dzieciom za udział w zajęciach.