Kochane i niekochane czworonogi
Temat : Kochane i niekochane czworonogi
CELE
- Podkreśłenie roli czworonożnych przyjaciół w życiu człowieka.
- Zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa w kontaktach z nieznanymi nam zwierzętami.
- Uwrażliwienie uczniów na smutny los bezpańskich i opuszczonych psów i kotów przebywających w schroniskach.
- Zachęcenie wychowanków do chęci niesienia pomocy dla bezdomnch zwierząt poprzez włączanie się do zbiórek i akcji na rzecz podopiecznych schronisk.
- Zachęcenie wychowanków do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie plastycznym.
- Propagowanie różnych technik plastycznych.
- Rozbudzenie wyobraźni i wrażliwości estetycznej.
METODY :
- rozmowa kierowana, pokaz, zajęcia praktyczne.
FORMY :
- zbiorowa, indywidualna.
ŚRODKI:
- zdjęcia psów różnej rasy, książka pt: „Pamiętnik Babuni” Katarzyny Ryrych, płyta CD z piosenką pt: „Psie serce”, słowa Magdalena Cieślik, muzyka Majka Jeżowska, wykonanie młodzież z X Gimnazjum w Rzeszowie, blok A3, kredki, farby, bibuła, papier kolorowy, węgiel do szkicowania, itp.
CZAS TRWANIA:
45 minut
MIEJSCE:
- sala lekcyjna
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Wprowadzenie
- Powitanie uczestników zajęć.
- Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.
II. Realizacja tematu
- Rozmowa z dziećmi na temat czworonożnych przyjaciół człowiekai ich roli w życiu człowieka.
- Zwrócenie uwagi dzieci na zachowanie bezpieczeństwa i ostrożności podczas kotaktu z nieznanymi zwierzętami.
- Wyjaśnienie powiedzenia pt: „pieskie życie” - wprowadzenie dzieci do tematu porzuconych psów i kotów przebywających w schroniskach dla zwierząt.
- Odsłuchanie tekstu piosenki o smutnym losie bezdomnych psów pt: „Psie serce”.
- Wysłuchanie przez wychowanków fragmentu książki pt: „Pamiętnik Babuni” Katarzyny Ryrych.
Prowadząca czyta dzieciom jedną z historii zamieszczonych w książce opisującej los kotki „Babuni”, przebywającej w schronisku dla zwierząt. Po zakończeniu czytania nauczyciel przeprowadza z dziećmi rozmowę. - Zajęcia plastyczne – wykonanie pracy na Ogólnopolski Konkurs Plastyczny pt: „O czym marzy pies”.
Dzieci otrzymują kartki papieru formatu A3, na których mają przedstawić wyobrażenia na temat marzeń psów ze schroniska Fundacji „Emir”, technika wykonania dowolna.
III. Zakończenie
- Po skończonych zajęciach prowadząca dziękuje dzieciom za udział.
- Porządkowanie przez wychowanków swoich stanowisk pracy.