Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Kochane i niekochane czworonogi
Temat : Kochane i niekochane czworonogi
CELE
- Podkreśłenie roli czworonożnych przyjaciół w życiu człowieka.
- Zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa w kontaktach z nieznanymi nam zwierzętami.
- Uwrażliwienie uczniów na smutny los bezpańskich i opuszczonych psów i kotów przebywających w schroniskach.
- Zachęcenie wychowanków do chęci niesienia pomocy dla bezdomnch zwierząt poprzez włączanie się do zbiórek i akcji na rzecz podopiecznych schronisk.
- Zachęcenie wychowanków do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie plastycznym.
- Propagowanie różnych technik plastycznych.
- Rozbudzenie wyobraźni i wrażliwości estetycznej.
METODY :
- rozmowa kierowana, pokaz, zajęcia praktyczne.
FORMY :
- zbiorowa, indywidualna.
ŚRODKI:
- zdjęcia psów różnej rasy, książka pt: „Pamiętnik Babuni” Katarzyny Ryrych, płyta CD z piosenką pt: „Psie serce”, słowa Magdalena Cieślik, muzyka Majka Jeżowska, wykonanie młodzież z X Gimnazjum w Rzeszowie, blok A3, kredki, farby, bibuła, papier kolorowy, węgiel do szkicowania, itp.
CZAS TRWANIA:
45 minut
MIEJSCE:
- sala lekcyjna
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Wprowadzenie
- Powitanie uczestników zajęć.
- Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.
II. Realizacja tematu
- Rozmowa z dziećmi na temat czworonożnych przyjaciół człowiekai ich roli w życiu człowieka.
- Zwrócenie uwagi dzieci na zachowanie bezpieczeństwa i ostrożności podczas kotaktu z nieznanymi zwierzętami.
- Wyjaśnienie powiedzenia pt: „pieskie życie” - wprowadzenie dzieci do tematu porzuconych psów i kotów przebywających w schroniskach dla zwierząt.
- Odsłuchanie tekstu piosenki o smutnym losie bezdomnych psów pt: „Psie serce”.
- Wysłuchanie przez wychowanków fragmentu książki pt: „Pamiętnik Babuni” Katarzyny Ryrych.
Prowadząca czyta dzieciom jedną z historii zamieszczonych w książce opisującej los kotki „Babuni”, przebywającej w schronisku dla zwierząt. Po zakończeniu czytania nauczyciel przeprowadza z dziećmi rozmowę. - Zajęcia plastyczne – wykonanie pracy na Ogólnopolski Konkurs Plastyczny pt: „O czym marzy pies”.
Dzieci otrzymują kartki papieru formatu A3, na których mają przedstawić wyobrażenia na temat marzeń psów ze schroniska Fundacji „Emir”, technika wykonania dowolna.
III. Zakończenie
- Po skończonych zajęciach prowadząca dziękuje dzieciom za udział.
- Porządkowanie przez wychowanków swoich stanowisk pracy.