Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli Doskonalę zmysł wzroku

Temat: Doskonalę zmysł wzroku

Cele: Sprawdzenie i doskonalenie umiejętności poznawania za pomocą wzroku.

UCZEŃ:
 Zna znaczenie wzroku dla rozwoju człowieka
 Dostrzega zmiany dokonane w otoczeniu.
 Zapamiętuje różne wzory.
 Dostrzega różnice między obrazkami.
 Chętnie angażuje się w zabawy.

 METODY PRACY:
 Mini wykład;
 Różne gry dydaktyczne;
 Mini pogadanka;

FORMY PRACY:
 Prasa samodzielna;
 Grupowa -4 grupy;

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
 Figury geometryczne o różnych kolorach;
 ok. 8 kartonów w kształcie długich prostokątów;
 markery które będą odpowiadały kolor figur geometrycznych;
 8 par obrazków które będą różnił się szczegółami.

Klasa:
3 klasa szkoły podstawowej

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. Wprowadzenie do zajęć, wyjaśnienie, jaką funkcję pełni zmysł wzroku i dlaczego jest ważny. Zadanie dzieciom następującego pytania: Dlaczego wzrok jest ważny?
  2. Chętna osoba wychodzi za drzwi klasy, jednak przed tym uważanie spogląda na całą klasę. Pozostałe dzieci szybko dokonują jakiejś zmiany. Np dwóch uczniów zamienia się miejscami. Następnie dziecko, które czekało na korytarzu wchodzi do klasy. Aby dowiedzieć się, co zostało zmienione może zadać tylko 5 pytań, na które klasa może odpowiadać „tak” lub „nie”.
  3. Nauczyciel wywiesza na tablicy ułożone w szeregu różne figury geometryczne w różnych kolorach, następnie zasłania je kartonem. Zadaniem każdej grupy jest odtworzenie tego wzoru. (Uczestnicy na zasłoniętym kartonie markerami rysują w takiej samej kolejności figury).
  4. Każda grupa otrzymuje dwa takie same obrazki, które różnią się 5 szczegółami. Zadaniem uczniów jest odnalezienie ich.
  5. Podziękowanie uczniom za aktywny udział i podsumowanie.


Ad1.
Wzrok to zdolność do odbierania bodźców świetlnych ze środowiska.
Zmysł wzroku pozwala rozpoznawać kształty oraz rozróżniać barwy, oceniania odległość położenia obiektów od oka oraz.

Ad 3

Autor: Beata Łubowska



Ciekawe produkty


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone