Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli Doskonalę zmysł słuchu

Temat: Doskonalę zmysł słuchu

CEL:
Sprawdzenie i doskonalenie percepcji słuchowej

UCZEŃ:
 Zna znaczenie słuchu dla człowieka.
 Potrafi naśladować dźwięki, które  słyszy w otoczeniu.
 Rozpoznaje dźwięki, które słyszy.
 Chętnie angażuje się w zabawy.

METODY PRACY:
 Mini wykład,
 Ćwiczenia muzyczne
 Pogadanka

FORMY PRACY:
 Praca w grupie
 Praca samodzielna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
 15 różnych efektów dźwiękowych zapisanych na płycie np. dźwięk odkurzacza, klawiatury, suszarki, miauczenie kota, zmywanie naczyń, gotowanie wody w czajniku (Załącznik słuch1, słuch2)
 Ok. 8 różnych krótkich melodii zapisanych na płycie,


Klasa: 3klasa szkoły podstawowej

PRZEBIEG ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH:

  1. Wprowadzenie do zajęć, krótka pogadanka na temat roli słuchu w życiu ucznia.
  2. Uczniowie pracują w grupach. Osoba prowadząca odtwarza ok. 15 dźwięków z płyty. Zadaniem zespołów jest odgadnięcie, co wydaje taki dźwięk i zapisanie odpowiedzi na kartce, a następnie przedstawienie ich.
  3. Każdy uczeń po kolei wstaje i wydaje z siebie jakiś dźwięk, który odzwierciedla własne samopoczucie, następnie cała klasa musi ten dźwięk powtórzyć.
  4. Nauczyciel odtwarza wiązankę krótkich znanych utworów dla całej grupy. Zadaniem zespołu jest wystukiwanie rytmu np. za pomocą: klaskania, stukania ołówkiem o ławkę, nuceniem, tupaniem.
  5. Zakończenie spotkania, podziękowanie za udział i zaproszenie do udziału w kolejnych zabawach


Ad 1. Słuch – zmysł umożliwiający odbieranie dźwięków.
- Służy rozwojowi mowy i porozumiewania się;
- Dostarcza sygnałów informacyjnych, ważnych dla fizycznego bezpieczeństwa;
- Jest ciągłym źródłem informacji o rzeczach i zdarzeniach;
- Słuch wpływa na kształtowanie osobowości, bo umożliwia przekazywanie nastrojów, oddaje atmosferę danej chwili, wzbogaca świat uczuć, daje zdolność głębszego przeżywania zdarzeń i zapobiega ich powierzchownemu traktowaniu;

Ad 2 załącznik słuch1, słuch2

Ad 4 załącznik słuch3

Autor: Beata Łubowska



Ciekawe produkty

Podobne tematy


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone