Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Dlaczego pomagamy ptakom w zimie?”
Temat: „Dlaczego pomagamy ptakom w zimie?”
1. GRUPA WIEKOWA: uczniowie klas I – III
2. TEMAT DNIA – „Dlaczego pomagamy ptakom w zimie?”
3. CELE ZAJĘĆ:
Wiadomości – uczeń powinien :
- umieć przedstawić powody, dla których powinno się dokarmiać ptaki zimową porą,
- umieć wymienić gatunki ptaków, które występują w Polsce zimą,
- umieć podać przykłady pokarmów, którymi można dokarmiać ptaki,
- umieć podać sposoby dokarmiania (karmniki, pożywienie zawieszone na sznurku, dokarmianie ptaków wodnych).
Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych – potrafi :
- nazwać gatunki ptaków występujących w Polsce zimą,
- przedstawić wybrany gatunek ptaka w formie pracy plastycznej,
- przedstawić przykładowy sposób dokarmiania ptaków w formie pracy plastycznej.
Stosowanie wiadomości w sytuacjach nowych – potrafi :
- wykonać pracę plastyczną na temat „Dokarmiamy ptaki zimą” uwzględniając znane, wybrane przez siebie gatunki ptaków zimowych oraz przedstawiając określony sposób dokarmiania ptaków zimą.
Rozumie wiadomości :
- rozumie potrzebę dokarmiania zwierząt w czasie, kiedy trudno im zdobyć pożywienie w naturalny sposób,
- rozumie potrzebę bycia częścią ekosystemu w miejscu swojego zamieszkania.
Wychowawcze :
- zachęcanie do wykorzystania wyobraźni,
- zachęcanie do odkrywania własnej i społecznej świadomości ekologicznej,
- zachęcanie do poznawania sposobów wspierania zwierząt w trudnych dla nich warunkach,
- wyrabianie nawyku dbania o małą ojczyznę,
- wyrabianie nawyku dbania o planetę,
- zaszczepianie świadomości własnej przydatności i współzależności „natura-człowiek”,
- dbanie o estetykę miejsca pracy podczas wykonywania prac plastycznych ,
- kulturalne zachowanie się wobec rówieśników,
- wdrażanie dzieci do wspólnej pracy i zabawy,
- wyrabianie nawyku dzielenia się z innymi,
- wyrabianie nawyku czekania na swoją kolej.
4. METODY PRACY :
słowna
- rozmowa z dziećmi,
- swobodne poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „Dlaczego i jak można pomagać ptakom zimą?”,
- swobodne wypowiedzi dzieci na powyższy temat,
- wymienianie różnorodnych gatunków ptaków,
- wymienianie różnorodnych sposobów dokarmiania ptaków zimą.
praktyczna
- wykonywanie pracy plastycznej.
oglądowa
- oglądanie ilustracji z atlasu ptaków przedstawiających ptaki występujące w Polsce zimą,
- podziwianie różnorodnych sposobów wykonania pracy plastycznej przez dzieci.
5. FORMY PRACY:
zbiorowa
- odpowiadanie na pytania nauczyciela,
- udział w nazywaniu gatunków ptaków na obrazkach,
- wymyślanie możliwych przyczyn, dla których należy dokarmiać ptaki zimą
- podawanie sposobów, rodzajów, możliwych miejsc dokarmiania ptaków.
indywidualna
- wymyślanie koncepcji wykonania pracy plastycznej oraz rodzaju wykorzystanych materiałów,
- wykonanie pracy plastycznej.
6. POMOCE DYDAKTYCZNE:
- atlas ptaków,
- ołówki, farby plakatowe, blok rysunkowy.
7. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Przebieg zajęć | Edukacja | Uwagi |
1. Powitanie dzieci. | Polonistyczna
|
|
Opracowała:
Marta Turska - Grochocka