Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli "Czy to jutro, czy to dziś wszystkim jest potrzebny Miś"

Temat : Scenariusz spotkania z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia pod hasłem "Czy to jutro, czy to dziś wszystkim jest potrzebny Miś"


CELE OGÓLNE:
• wzbogacenie słownictwa dzieci,
• rozwijanie umiejętności manualnych,
• kształtowanie u dzieci poczucia konieczności poszanowania zabawek,
• zapoznanie dzieci z podstawowymi informacjami związanymi z życiem niedźwiedzi.

CELE OPERACYJNE - DZIECKO:
• aktywnie uczestniczy w zajęciach,
• zna podstawowe informacje o życiu i zwyczajach niedźwiedzi,
• wie, że zabawki należy szanować.

METODY:
• słowna
• aktywizująca

FORMY:
• praca z całą grupą
• praca indywidualna

POMOCE:
- spodeczki z odrobiną miodu, kartony i mazaki, chusteczki, pluszowe misie przyniesione przez dzieci, prace plastyczne o misiach, napis „ Czy to jutro, czy to dziś wszystkim jest potrzebny Miś”

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. Powitanie piosenką „ Jadą, jadą Misie”.
  2. Przedstawienie dzieciom celu spotkania, opowiedzenie przez nauczyciela historii pluszowego misia.

    HISTORIA PLUSZOWEGO MISIA

    Historia pluszowego misia zaczyna się w 1902 roku. Pewnego dnia prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt wybrał się na polowanie. Myśliwi zobaczyli małego niedźwiadka i chcieli go zabić. Ale prezydent sprzeciwił się temu ratując tym samym życie maleństwu. Świadkiem tego wydarzenia był pewien pan – Clifford Berryman. On to właśnie uwiecznił całe zdarzenie na rysunku. Rysunek opublikowała gazeta. Pewnego dnia zapewne przy porannej kawie przeczytał tą historię Morris Michton – właściciel sklep[u z zabawkami. Nie zwlekając ani chwili wykonał kilka zabawek – pluszowych misiów. Misie sprzedawały się znakomicie. Za zgodą prezydenta pierwszy pluszowy miś dostał swoje imię – Teddy (od imienia prezydenta: Theodore’a). Teddy ma nawet swój dzień- 25 listopada obchodzony jest światowy Dzień Pluszowego Misia.

  3. Prezentacja wiersza o misiu przez kl 0a.

    A teraz trochę wiadomości o misiach- niedźwiedziach !
    Posłuchajcie teraz uważnie , tego co wam opowiem, bo wiadomości te przydadzą się do następnego konkursu :

    Niedźwiedzie brunatne zapadają w sen zimowy, do którego przygotowują się już pod koniec lata. Bardzo dużo jedzą i szykują sobie legowisko – gawrę. Może to być jama w ziemi wyścielona liśćmi, gałązkami i mchem lub jaskinia, spróchniałe pnie drzew. Nie opuszczają jej aż do wiosny. Kiedy się budzą są lżejsze prawie o 200 kg i bardzo głodne!

    Małe misie rodzą się w zimie- ważą około 1 kilograma i mierzą 25 cm. Przez pierwsze miesiące życia są bezradne i pozostają pod czujnym okiem mamy, nie opuszczają legowiska. W wieku 4 miesięcy, pod opieką mamy – niedźwiedzicy, wybierają się na pierwszy spacer po okolicy.
    Niedźwiedź brunatny jest wszystkożercą- lubi prawie wszystko : owoce, korzenie roślin, grzyby, żołędzie oraz ryby, jaja ptaków i mięso.
    Mają doskonały węch, mocne pazury do wspinania i grzebania w ziemi, świetnie umięśnione łapy. Oczy mają małe i słabo widzą, ale świetnie słyszą.
  4. Konkurs przyrodniczy !!!
    Co wiesz o niedźwiedziach?

    1. Co robią brunatne niedźwiedzie zimą ?

              a) lepią bałwany
              b) śpią
              c) jeżdżą na sankach
              d) budują domki w śniegu

              2. Co niedźwiadki lubią jeść ?

              a) lody z kremem
              b) najchętniej jadają mięso, mięso i jeszcze raz mięso
              c) są wszystkożerne-jedzą chętnie ryby, owoce, grzyby i mięso
              d) w karcie dań misiów są tylko marchewka i szpinak

              3. Jak duże są misie po urodzeniu ?

              a) tak duże jak myszka
              b) wielkością dorównują młodemu lwu
              c) spokojnie mogą zmierzyć się z byczkiem
              d) mają około 25 cm i ważą 1 kg

              4. W jaki sposób niedźwiedzie przygotowują się do zimy ?
              a) Zapamiętale uprawiają gimnastykę, aby nabrać sił
              b) Jeżdżą na rowerze
              c) Dużo jedzą i szykują sobie legowisko

             5. Jak nazywa się legowisko niedźwiedzi ?
             a) Gawra
             b) Karmnik 
             c) hotel
             d) buda

             6. Zastanów się, czy niedźwiedzie :
             a) Mają długie ogony
             b) Dobrze prowadzą samochód
             c) Mają „ dobrego nosa”
             d) Dobrze słyszą i mają doskonały węch

  5. Prezentacja piosenki „ Misiowa piosenka” przez kl 0b.
  6. Konkurs wyjadanie miodku.
    Wybrane dzieci bez pomocy rąk zjadają przygotowany na talerzykach miód.
  7. Konkurs - „ Rysuję misia „.
    W zabawie bierze udział para dzieci z każdej klasy. Jedno z nich ma zawiązane oczy a drugie udziela rad dziecku, które ma zawiązane oczy jak ma narysować misia.
  8. Prezentacja piosenki o misiu przez kl 0a.
  9. Konkurs „bajki o misiach”.
    Dzieci z poszczególnych klas mają wymienić jak najwięcej bajek, w których głównymi bohaterami są misie.

    Dobranocki z misiem  w roli głównej :
          - Miś Uszatek
          - Miś Koralgol
          - Kubuś Puchatek
          - Gumisie
          - Kung Fu Panda
          - Miś Puddington
          - Miś Yogi
          - Bracia Koala
          - Niedźwiedź w Dużym Niebieskim Domu
  10. Zagadki o misiach:    
    - Ten miś tą różnicę ma , że klapnięte uszko ma.  (Uszatek) 
    - To misi gromadka , które gdy pomagają świetlistą tęczę z brzuszków   wysyłają. (Troskliwe misie)
     - Ten miś wielki apetyt ma i dlatego na wszelki wypadek zawsze w walizce kanapki nosi ten niedźwiadek. (Paddington)
     -Żółty brzuszek, czerwona bluzeczka, a przy nim zawsze małego co nieco beczka. (Kubuś Puchatek)
     - Dwa misie samolotem latają i pomocy wszystkim chętnie udzielają. (bracia Koala)
     - Co to za bajka w której niesforna dziewczynka do domku w lesie trafiła zjadła cudzą kaszkę, krzesło złamała i w mięciutkim łóżeczku bez pytania się wyspała. (Złotowłosa i trzy misie)
      - Ten miś psikusy w parku wyprawia i turystów koszy z przysmakami pozbawia ,(Yogi)
  11. Złożenie uroczystej przysięgi:

    „Z okazji święta pluszowego Misia
    My dzieci ze Szkoły Podstawowej w……………………
    Przyrzekamy, że zawsze będziemy przytulać wszystkie misie,
    krzywdy im zrobić nie damy
    i pamiętać o nich zawsze będziemy”
  12. Podsumowanie konkursów, rozdanie nagród uczestników i dyplomów „Przyjaciela Pluszowego Misia”.
  13. Pożegnanie i rozejście się dzieci do klas.

Autor: Wioletta Wójcik



Ciekawe produkty

Podobne tematy


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone