Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Czar jesieni
KONSPEKT LEKCJI - "Czar jesieni"
PRZEDMIOT: Plastyka
TEMAT: „Czar jesieni”
CZAS: 90 minut
KLASA: Szkoła podstawowa- II kl.
CELE: rozwijanie zainteresowania dzieci przyrodą jesienną
rozwijanie wyobraźni
zachęcenie dzieci do twórczej postawy i kreatywności
rozwijanie aktywności dziecka w grupie poprzez czynne uczestnictwo w zajęciach
wykonanie wspólnej jesiennej dekoracji w szkole
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Spotkanie z dziećmi przed szkoła oraz wyjście do pobliskiego parku.
- Zbieranie liści i kasztanów (ok. 10 minut)
- Powrót do szkoły.
- Krótka rozmowa na temat jesienni – dokonanie charakterystyki przyrody i jej zmian. Omówienie tego co się dzieciom podoba w jesienni. (ok. 10-15 minut ).
- Wykonanie klasowego bukietu z liści. Każde dziecko wybiera jeden listek i wkłada do koszyczka. Koszyczek powinien zostać umieszczony na biurku nauczyciela, aby dzieci wiedziały, że ich praca ma znaczenie dla osoby prowadzącej.
- Uczniowie otrzymują biały karton i wcześniej wycięty wazon z żółtego kartonu. Zadaniem dzieci jest stworzenie własnego bukiet jesiennego z przyniesionych liści.
- Kolejne zadanie dzieci polega na odrysowaniu wybranego przez siebie liścia, pokolorowaniu go i wycięciu. Każde dziecko dostaje także mały kartonik na którym pisze swoje imię. Następnie listki z pomocą Pani przyczepiane są w różnych miejscach sali (lub na tablicy w klasie).
- Każde dziecko otrzymuje kule z masy solnej, mały zielny kartonik, ziele angielskie i 2 goździki. Osoba prowadząca wyjaśnia dzieciom, że będą robić jeżyki i pokazuje jak połączyć elementy.
- Zadaniem końcowym jest wykonanie jesiennego stworka z elementów znajdujących się w pudełkach przygotowanych przez osobę prowadząca. Każde dziecko samodzielnie wybiera elementy i wymyśla stworka. Osoba prowadząca organizuje wystawę z prac uczniów.
- Podziękowanie uczniom za udział w zajęciach. Podkreślenie, że są bardzo zdolni, wykonali piękne prace i zachęcenie do aktywnego udziału w każdych zajęciach.
Autor: Beata Łubowska