Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Co to znaczy?
Temat: "Co to znaczy? Poznajemy i utrwalamy różne związki frazeologiczne”
1. GRUPA WIEKOWA : uczniowie klas I – III
2. TEMAT DNIA – „Co to znaczy? Poznajemy i utrwalamy różne związki frazeologiczne”
3. CELE ZAJĘĆ:
Wiadomości – uczeń powinien :
- umieć określić, czym jest związek frazeologiczny,
- umieć podać kilka przykładów związku frazeologicznego,
- umieć wyjaśnić własnymi słowami znaczenie poznanych na zajęciach związków frazeologicznych.
Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych – potrafi :
- wytłumaczyć znaczenie wybranego przez siebie związku frazeologicznego,
- umieć wyjaśnić własnymi słowami termin „związek frazeologiczny”.
Stosowanie wiadomości w sytuacjach nowych – potrafi :
- wykonać pracę plastyczną będącą zabawną/prawdziwą ilustracją znaczenia określonego związku frazeologicznego.
Rozumie wiadomości :
- rozumie znaczenie terminu „związek frazeologiczny”,
- rozumie znaczenie poznanych na zajęciach związków frazeologicznych.
Wychowawcze :
- zachęcanie do wykorzystania wyobraźni,
- prezentowanie możliwości wyjścia poza schemat,
- dbanie o estetykę miejsca pracy podczas wykonywania prac plastycznych ,
- kulturalne zachowanie się wobec rówieśników,
- wdrażanie dzieci do wspólnej pracy i zabawy,
- wyrabianie nawyku dzielenia się z innymi,
- wyrabianie nawyku czekania na swoją kolej.
4. METODY PRACY :
słowna
- czytanie opowiadań prezentujących znaczenie wybranych związków frazeologicznych,
- rozmowa z dziećmi,
- wyjaśnienie terminu „związek frazeologiczny”,
- swobodne wypowiedzi dzieci na temat znanych im do tej pory związków frazeologicznych.
praktyczna
- wykonywanie pracy plastycznej.
oglądowa
- podziwianie różnorodnych sposobów wykonania pracy plastycznej przez dzieci.
5. FORMY PRACY:
zbiorowa
- odpowiadanie na pytania nauczyciela,
- słuchanie opowiadań.
indywidualna
- wymyślanie koncepcji wykonania pracy plastycznej oraz rodzaju wykorzystanych materiałów,
- wykonanie pracy plastycznej.
6. POMOCE I ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- kredki, blok rysunkowy.
7. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Przebieg zajęć | Edukacja | Uwagi |
1. Powitanie dzieci. 2. Nauczyciel czyta dzieciom wybrane opowiadanka z książki Grzegorza Kasdepke „Co to znaczy... 101 zabawnych historyjek, które pozwolą zrozumieć znaczenie niektórych powiedzeń”. Dzieci słuchają, po czym przechodzą do punktu 3. 3. Nauczyciel prosi dzieci o wykonanie pracy plastycznej, w której dzieci przedstawią wybrany przez siebie związek frazeologiczny. | Polonistyczna
|
Opracowała:
Marta Turska - Grochocka