Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.
Artykuły

Jak poradzić sobie z trudną klasą
Przede wszystkim nie może dać poznać uczniom, że w jakikolwiek sposób się ich obawia, gdyż wtedy „wejdą mu na głowę”.
Jak we wszystkim, należy znaleźć złoty środek wychowania i nauczania. Nie należy być ani za ostrym (raczej niemiło wspominamy nauczycieli, u których siedzieliśmy jak trusie na lekcji i choć może wiele nas nauczyli to strach i lęk przed lekcją niemało zjadły nam nerwów) ani za łagodnym (nie należy przymilać się uczniom tylko po to, aby nas polubili, nie należy być kolegą, koleżanką dla nich, lecz ich przewodnikiem).
Nauczyciel musi być autentyczny w tym co robi i mówi np. jeśli, za złe zachowanie ucznia zadał mu daną karę, musi dopilnować jej wykonanie, jeśli tego nie zrobi, nie będzie konsekwentny, straci posłuch u uczniów, musi wprowadzać jakieś sankcje za złe zachowanie, żeby przywołać uczniów do porządku.
Kara karą, najważniejsze jest to aby dziecko zrozumiało swój błąd i więcej nie chciało go powtarzać, więc należy pamiętać aby wyjaśnić dziecku dlaczego to co zrobiło było złe i jakie niesie to za sobą konsekwencje.
Do uczniów należy wysyłać jasne i zrozumiałe komunikaty. Nauczyciel powinien jednak rozeznać do kogo jak należy podejść, gdyż każdy człowiek jest inny. Są dzieci, które są delikatne, wrażliwe, do nich należy podejść łagodnie, są zaś osoby, które jeśli będziemy do nich mówić cicho, tak żeby ich nie urazić, mogą nas nie zrozumieć one nie znają takiego języka, może u nich w domu tak się nie mówi, bo tam dominuje krzyk i podniesiony ton. Do takich osób należy odnosić się stanowczo, lecz zawsze należy pamiętać o tym, aby być autentycznym w tym co robimy, jak się zachowujemy, żebyśmy bardziej sobie nie zaszkodzili naszym dopasowywaniem się aniżeli pomogli.
Kilka sposobów na to, jak poradzić sobie z trudną klasą:
- upomnienie klasy przez nauczyciela, iż nie podoba mu sie sposób w jaki klasa zachowuje się na jego lekcji, wyrażenie swoich uczuć. Omówienie zasad współpracy, np. wzajemny szacunek, ustalenie swoich praw ale i obowiązków;
- wprowadzenie sankcji w przypadku braku porozumienia z uczniami oraz przedstawienie konsekwencji takiego zachowania, np. jeśli uczniowie nie uważają na lekcji, oznacza to, że wszystko już zrozumieli, więc zapowiedzenie na następne zajęcia kartkówki;
- ściszenie głosu, w celu zwrócenia przez uczniów uwagi na nauczyciela;
- skupienie całej uwagi na osobie, która najbardziej przeszkadza w prowadzeniu lekcji i udzielenie jej głosu na forum, żeby sie wypowiedziała ;
- przerwanie zajęć i oświadczenie, że jeśli uczniowie będą rozmawiać i nie słuchać tego, co mówi do nich nauczyciel, zostaną one przedłużone na czas przerwy, wybór należy do nich.

Jak poradzić sobie z trudną grupę?
czytaj więcej...
Jak tworzyć dobre scenariusze zajęć?
czytaj więcej...
Znaczenie efektywnej komunikacji interpersonalnej
czytaj więcej...
Propozycje nie tylko jesiennych zajęć plastycznych z dziećmi
czytaj więcej...
Rozwiązywanie konfliktów w szkole
czytaj więcej...
Dzień Babci i Dziadka - pomysły na prezenty
czytaj więcej...
Jak ułatwić aklimatyzację uczniów w nowej szkole
czytaj więcej...
Nauczycielu - oceń możliwości swoich uczniów
czytaj więcej...
ŚWIETLICA SZKOLNA a kary
czytaj więcej...
Jak postępować z uczniem, który przeszkadza w zajęciach
czytaj więcej...
Jak skutecznie motywować uczniów do nauki?
czytaj więcej...