Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.
Gry i zabawy ruchowe na boisku szkolnym
Temat : Gry i zabawy ruchowe na boisku szkolnym
CELE
CEL GŁÓWNY
Podnoszenie poziomu ogólnej sprawności (szybkości, zwinności i gibkości) wychowanków świetlicy.
CELE OPERACYJNE
Wychowanek:
1. Potrafi współpracować w zespole.
2. Zna zasady kulturalnego dopingu oraz uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej.
3. Zna zasadę „fair play”.
4. Potrafi wykorzystać linę w różnych ćwiczeniach sportowych.
METODY :
zabawowa, zadaniowa
FORMY :
grupowa, indywidualna
ŚRODKI:
długa lina, kasztany.
CZAS TRWANIA:
60 minut
MIEJSCE:
boisko szkolne.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Wprowadzenie
1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zajęciach sportowych.
II. Realizacja tematu
1. Zabawa „Puść – trzymaj”
Dzieci ustawiają się w szeregu jedno obok drugiego, do rąk dostają długą linę której się łapią. Prowadzący wydaje komendy, na słowo "trzymaj" dzieci puszczają linę na słowo "puść" trzymają. Kto się pomyli odpada z gry. Zwycięzcą zostaje ten kto wytrwa najdłużej.
2. Zabawa w „Murarza”
Spośród dzieci wybiera się jedną osobę, która będzie murarzem. Pozostałe dzieci ustawiają się na linii, i ich zadaniem jest na sygnał prowadzącego przedostać się na drugą stronę, pomiędzy słupkami wyznaczającymi teren murarza tak, aby nie zostać przez niego złapanym. Kogo murarz złapie ten staje na baczność obok słupka tworząc mur, w ten sposób zmniejsza pole przez które przebiegają dzieci. Komu najdłużej uda się nie być złapanym przez murarza ten wygrywa i sam staje się murarzem.
3. Zabawy z liną.
- Zabawa polega na skakaniu przez linę, która jest kręcona przez dwie osoby, po skuciu się następuje zmiana i skacze kolejna osoba.
- Jedna osoba łapie linę za koniec i kręci nią dookoła tuż przy samej ziemi, reszta dzieci skacze przez nią, kto się skuje ten zmienia osobę, będącą w środku i teraz on kręci liną.
4. Zabawa „Kto trafi do celu”.
Dzieci ustawiają się na linii, i ich zadaniem jest trafienie kasztanem do kółka narysowanego na ziemi kredą przez prowadzącego, każdy z uczestników ma po trzy rzuty, następnie jest zmiana. Prowadząca zapisuje punkty, wygrywa ten komu uda się najwięcej razy trafić w wyznaczone pole.
III. Zakończenie
1.Podsumowanie zajęć.
2.Podziękowanie dzieciom i opiekunowi za udział w zajęciach, powrót do szkoły.