Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Pasaż dla dzieci

Pasaż dla rodziców

Pasaż dla nauczycieli

Artykuły do przedruku



nauczycieli Pedagogika, psychologia

Home -> Pedagogika, psychologia




Bogusław Śliwerski
Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania

Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania

Cena: 48,00 zł



Polecamy: www.edukacyjna.pl
				   
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2009
ISBN: 978-83-7587-305-4
Format: B5, Stron: 344
Okładka: twarda



Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania:

Publikacja powstała jako dopełnienie wcześniejszych studiów Autora nad współczesnymi teoriami i nurtami wychowania. Książka nie ma charakteru badań historycznych, gdyż zakres analizowanego rozwoju myśli pedagogicznej ma niedługą historię, a pod pewnymi względami wykracza nawet poza rozwój nauk pedagogicznych, choć te czerpią z nich swoje inspiracje.

Książka jest owocem prowadzonych przez wiele lat badań i dyskusji w środowiskach akademickich w naszym kraju. Kolejne jej fragmenty są wynikiem spotkań i wygłaszanych w czasie konferencji referatów, które miały miejsce na wielu uczelniach wyższych w Polsce. Niektóre były częściowo publikowane w rozproszonych materiałach konferencyjnych czy tomach jubileuszowych. Książka nawiązuje także do zapoczątkowanego w 1989 r. cyklu seminariów i studiów kulturowych, jakie prowadzili profesorowie UMK w Toruniu – Zbigniew Kwieciński i Lech Witkowski pod nazwą "Nieobecne dyskursy". Dzięki nim odtwarzane były nieistniejące i zniszczone w okresie PRL dyskursy pedagogiczne, w tym szeroko rozumiana pedagogika humanistyczna.

Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym skoncentrowano się na terminologii wykorzystywanych w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej. Drugi rozdział rozwija temat myśli pedagogicznej w ponowoczesnym świecie (metafora pedagogiki jako hipermarketu i labiryntu myśli). W trzecim rozdziale przedstawiono klasyfikacje, typologie i mapy myśli pedagogicznej. Kolejny rozdział zawiera studia porównawcze myśli pedagogicznej. W ostatnim rozdziale rozwinięto problematykę egzemplifikacji badań nad recepcją i krytyką prądów pedagogicznych.

Jest to podręcznik, który powinien być wykorzystywany w kształceniu studentów pedagogiki i pedagogiki specjalnej, a także w doskonaleniu kadr nauczycielskich oraz akademickich. Książka powinna stać się dobrą zachętą dla innych badaczy do dalszych analiz porównawczych współczesnej myśli pedagogicznej.





Pedagogika, psychologia

-skojarzone artykuły i produkty:
Pedagogika twórczości
74,90 zł
Edukacja wobec tożsamości społ
71,40 zł
Zaburzenia zachowania u dzieci
69,90 zł
Doktor klaun! Terapia śmiechem
60,00 zł
Tożsamość - reminiscencje
58,80 zł
Wspomaganie rozwoju umysłowego
51,10 zł
Wywieranie wpływu na ludzi. Te
49,90 zł
Wywieranie wpływu na ludzi. Te
49,90 zł
Wczesna interwencja terapeutyc
49,90 zł
Szkice do teorii wychowania kr
49,80 zł
Trudna klasaOpanować, wychować
49,00 zł
Współczesna myśl pedagogiczna.
48,00 zł
Wyszukaj na stronie



KONKURS
Konkurs pt: "Oznaki wiosny" został rozstrzygnięty. Zobacz laureatów konkursu...   

czytaj więcej...








Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone