Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




nauczycieli Czym podróżujemy

Temat : Czym podróżujemy

CELE

CEL GŁÓWNY

Zapoznanie dzieci ze środkami transportu lądowego, wodnego i powietrznego. Wzbogacenie słownictwa związanego z transportem.

CELE OPERACYJNE
Wychowanek:

1. Potrafi wymienić różne środki transportu.
2. Wymieni środki lokomocji, którymi przemieszczano się w dawnych czasach.
3. Potrafi określić do jakiej grupy należy zaprezentowany na ilustracji środek transportu.
4. Wymieni towary przewożone, różnymi środkami transportu
5. Wypowie się w kilku zdaniach na podany temat.


METODY :
- pogadanka z dziećmi, objaśnienia nauczyciela, zajęcia praktyczne, .

FORMY :
- zbiorowa, indywidualna.

ŚRODKI:
- plansza przedstawiająca ilustracje środków transportu dawnych i teraźniejszych, obrazki ze środkami komunikacji do pokolorowania.

CZAS TRWANIA:
45 minut

MIEJSCE:
- sala lekcyjna

PRZEBIEG ZAJĘĆ:


I. Wprowadzenie

1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.

II. Realizacja tematu
1.Wprowadzenie do tematu zajęć – zabawa „Środki transportu”.
Kolejno każdej osobie siedzącej w kręgu, przydziela się nazwę jakiegoś środku transportu (np. samochód, rower, motor, pociąg, itp.). Zabawa polega na tym, aby na komendę prowadzącego, np. samochody, wszystkie samochody zamieniły się miejscami. Natomiast kiedy padnie hasło : środki transportu – wtedy wszyscy wstają i zamieniają się miejscami.
2.Pogadanka z dziećmi na temat sposobów przemieszczania się ludzi dawniej i dziś, podziału środków transportu.
3. Prezentacja przez nauczycielkę planszy przedstawiającej ilustracje środków transportu wykorzystywanych dawniej i dziś.
4. Rozdanie dzieciom obrazków, przedstawiających różne środki transportu w celu ich pokolorowania.
5. Podsumowanie zajęć - zagadki związane z tematem zajęć. (Treść zagadek w załączniku)


III. Zakończenie
1. Po skończonej zabawie prowadząca dziękuje dzieciom za udział w zajęciach świetlicowych.

                                                       ZAŁĄCZNIK

1. Treść zagadek.

Oto zagadka krótka: co to za dziwna łódka, która czy w przód, czy wspak pływa, tak samo się nazywa? (kajak)

Przybyć zawsze w porę na stację się stara. Lecz tak się zasapie, aż z niej bucha para. (lokomotywa)

Małą literą pisana, na falach rozkołysana. Wielką literą pisana, to miasto – każdemu znane. (Łódź)

Gdy bez kosza mknie w świat, to zostawia jeden ślad. A gdy kosz przy boku ma, to zostawia ślady dwa. (motocykl)

Choć ma ławki, klasy, ale to nie szkoła. Mknie przez pola, lasy na stalowych kołach. (pociąg)

Nogi – w nieustannym ruchu. Ręce – prawie nieruchome. Przejechałeś na nim, zuchu, niejeden kilometr. (rower)

Łatwo tę zagadkę zgadną wszystkie dzieci. Chociaż nie jest ptakiem, jak ptak w górze leci. (samolot)

Cylindry – w środku, maska -  na przedzie, chociaż ma biegi – nie biega – jedzie! (samochód)

Ma mostek, choć to nie rzeka. Przybija, gdy wraca z daleka. Ma dziób, nie dziobie wcale, pruje nim morskie fale. (statek)

Ma skrzydła tak jak samolot, pilot w nim sterów dotyka. Ogon ma też, jak wiadomo i tylko nie ma silnika. (szybowiec)

Mknie po szynach niby pociąg, wioząc ludzi w różne strony. W każdym mieście inny kolor, ten w Warszawie był czerwony. (tramwaj)

Dzieci go kochają i wznoszą do góry. Dorośli fruwają w nim aż pod chmury. (balon)

Pływa po jeziorze. Opłynąć może świat! Stanie, gdy na nią nie dmucha wiatr! (żaglówka)



Ciekawe produkty

Podobne tematy


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone