Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców



Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli Edukacja

dziecko Jak być dobrym nauczycielem

          Nauczyciel pełni rolę opiekuna, przyjaciela w swojej klasie, troszczy sie o jej dobro i prawidłowy rozwój. Jednak aby, dobrze spełniał swoją rolę powinien pamiętać o kilku bardzo istotnych sprawach:

  • dobrze poznać środowisko rodzinne swoich wychowanków, poprzez przeanalizowanie informacji otrzymanych od rodziców,

  • poprzez indywidualne rozmowy z dziećmi, starać się w miarę możliwości, poznać każdego wychowanka z osobna, dzięki poznaniu sytuacji wychowawczej dzieci, można lepiej zrozumieć przyczynę ich niektórych zachowań, np. nerwowość, przejawianie agresji względem kolegów szkolnych lub wycofanie i nieśmiałość względem otoczenia. Powinien dostrzegać zarówno potrzeby i zdolności, pracując zarówno z dzieckiem zdolnym jak i potrzebującym specjalnej pomocy, troski i zrozumienia. Wszystkie te poczynania sprawią, że nauczyciel nawiąże dobry kontakt z grupą,

  • być w kontakcie ze szkolnym pedagogiem i nauczycielami innych przedmiotów, orientować się, czy którekolwiek dziecko z jego grupy, ma jakieś szczególne problemy wychowawcze lub dydaktyczne, czy nie ma problemu z podporządkowaniem się normom i zasadom panującym w szkole, czy nie powoduje konfliktów itp.,

  • organizować ciekawe zajęcia wychowawcze na tematy, poruszające bieżące problemy uczniów, zapraszać ciekawych ludzi,

  • przez cały rok współpracować z rodzicami wychowanków, kontaktując się z nimi osobiście w różnych sprawach wychowawczych. Starać się na bieżąco wyjaśniać zaistniały problem dotyczący dziecka, poprzez rozmowę, w której powinien on obiektywnie przedstawić relacje z danego zdarzenia. Nie szczędzić pochwał słownych skierowanych do rodziców za bardzo dobre zachowanie dziecka. Poprzez współpracę z rodzicami, wychowawca może lepiej poznać potrzeby dzieci, przyczyny zachowań, zainteresowania czy frustracje i niezadowolenia.

Zobacz podobne arytkuły:

dziecko Jak być dobrym nauczycielem

              Nauczyciel pełni rolę opiekuna w swojej klasie, troszczy się o sprawy swoich uczniów i dba o to, aby panowała pomiędzy nimi miła i przyjazna atmosfera. Jednak aby, dobrze spełniał swoją rolę powinien pamiętać o kilku bardzo istotnych sprawach. M.in. powinien: 

  • dobrze poznać środowisko rodzinne swoich wychowanków, poprzez przeanalizowanie informacji otrzymanych od rodziców,
  • poprzez indywidualne rozmowy z dziećmi, starać się w miarę możliwości, poznać każdego wychowanka z osobna, dzięki zaznajomieniu się z sytuacją wychowawczą dzieci, można lepiej zrozumieć przyczynę ich niektórych zachowań, np. nerwowość, przejawianie agresji względem kolegów szkolnych lub wycofanie i nieśmiałość względem otoczenia. Powinien dostrzegać zarówno potrzeby i zdolności, pracując zarówno z dzieckiem zdolnym jak i potrzebującym specjalnej pomocy, troski i zrozumienia. Wszystkie te poczynania sprawią, że nauczyciel nawiąże dobry kontakt z grupą,
  • być w kontakcie ze szkolnym pedagogiem i nauczycielami innych przedmiotów, orientować się, czy którekolwiek dziecko z jego grupy, ma jakieś szczególne problemy wychowawcze lub dydaktyczne, czy nie ma problemu z podporządkowaniem się normom i zasadom panującym w szkole, czy nie powoduje konfliktów itp.,
  • organizować ciekawe zajęcia wychowawcze na tematy, poruszające bieżące problemy uczniów, zapraszać ciekawych ludzi,
  • przez cały rok współpracować z rodzicami wychowanków, kontaktując się z nimi osobiście w różnych sprawach wychowawczych. Starać się na bieżąco wyjaśniać zaistniały problem dotyczący dziecka, poprzez rozmowę, w której powinien on obiektywnie przedstawić relacje z danego zdarzenia. Nie szczędzić pochwał słownych skierowanych do rodziców za bardzo dobre zachowanie dziecka. Poprzez współpracę z rodzicami, wychowawca może lepiej poznać potrzeby dzieci, przyczyny zachowań, zainteresowania czy frustracje i niezadowolenia.
Artykuł pochodzi ze strony: http://www.dla-dzieci.com.pl


----------------------------------------------------
Artykuł z pozwoleniem na przedruk pod warunkami:
http://www.dla-dzieci.com.pl/artykuly_do_przedruku__warunki.html

Zobacz podobne arytkuły:

Wyszukaj na stronie



KONKURS Wielkanocny

Konkurs pt: "Dekoracja Wielkanocna". Wykonaj własną ozdobę świąteczną... 

czytaj więcej...







Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone