Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli Artykuły

dziecko Nauczycielu - oceń możliwości swoich uczniów

Nikt z nas nie chce robić tego czego nie umie lub nie czuje się w tym dobry. Mądry nauczyciel poznając swoich uczniów, ocenia ich możliwości, np. nauczyciel na lekcji W-F, jeśli zobaczy ucznia będącego przy tuszy, lub niezgrabnego fizycznie, nie będzie za wszelką cenę zmuszał go do zrobienia skoku przez kozła czy fikołka, jeśli będzie widział, że kompletnie mu to nie wychodzi, bo  trzeba odróżnić „nie chce mi” się od „nie dam rady”, oczywiście dobrze, jeżeli uczeń spróbuje, lecz jeśli widzimy jego starania, ale niestety nie ma efektu, to nie mówimy przy całej klasie ośmieszając ucznia słowami „jesteś za gruby i dlatego nie umiesz wykonać tego fikołka” lecz „w tej dziedzinie sportu ci nie wychodzi ale za to jesteś dobry w siatkówce” „może w piłce nożnej pójdzie ci lepiej”.

Czasem taki „mądry” nauczyciel nie zdaje sobie sprawy, że słowami które przeszywają ucznia jak „miecz” może wyrządzić mu krzywdę i obniżyć jego samoocenę na dłuuugie lata, często może też zaważyć na przyszłości dziecka, które może lubiło sport, grę w piłkę nożną i inne dyscypliny lecz nieumiejętnie wyrażona opinia nauczyciela, sprawiła że zupełnie sie do niego jak i nauczanego przez niego przedmiotu zniechęcił.

Zawsze trzeba przełożyć daną sytuację na nasze życie i zobaczyć czy rzeczywiście my sami  jesteśmy też we wszystkim dobrzy??? Na pewno nie, jak każdy mamy swoje słabsze i mocniejsze strony i to jest piękne dzięki temu każdy człowiek jest stoworzony do wykonywania czegoś innego. Zadaniem nauczyciela jest odkryć te mocne strony i je wzmacniać, a nie dołować ucznia np. tym że nie umie rysować jak i tak w przyszłości może zostanie informatykiem i będzie obrazki rysował za pomocą komputera, a teraz powinien tylko starać się wykonać rysunek czysto, schludnie i jak najlepiej umie, oczywiście różne są tego efekty, lecz przede wszystkin należy zwrócić uwagę na intencje dziecka, bo trzeba odróżnić olewatorstwo, czyli to, że komuś się nie chciało i zrobił pracę aby tylko szybko skończyć, od tego, że ktoś starał się z całych sił, no ale wyszło tak jak wyszło, w końcu nie wszyscy jesteśmy Picassami.

Odkrycie zainteresowań poszczególnych uczniów sprawi, że będziemy mogli się lepiej przygotowywać do lekcji i staną się one ciekawsze. Np. na lekcji matematyki uczniom zdolnym nauczyciel po wykonaniu obowiązkowej pracy może rozdać dodatkowe zadania, żeby się nie nudzili, kiedy inni jeszcze będą pracować.
Takie stopniowanie trudności umożliwi przeżywanie uczniom sukcesu niemalże w każdej dziedzinie także np. w matematyce, której nie lubi, gdyż nauczyciel zamiast gonić z materiałem, narzucać duże tempo, zwiększać wysiłek uczniów, postawił może mniejsze wymagania, ale dał czas na zrozumienie tematu i na pewno to co nauczy będzie bardziej zapamiętane i odniesie większy rezultat w przyszłości aniżeli nauka wg zasady „wszystkiego po trochu”, z czego w kosekwencji uczen niewiele wynosi, bo przecież „uczymy się dla życia, a nie żyjemy aby się uczyć”. Zobacz podobne arytkuły:

dzieci Jak poradzić sobie z trudną grupę?

             czytaj więcej...

dzieci Jak tworzyć dobre scenariusze zajęć?

             czytaj więcej...

dzieci Znaczenie efektywnej komunikacji interpersonalnej

             czytaj więcej...

dzieci Propozycje nie tylko jesiennych zajęć plastycznych z dziećmi

             czytaj więcej...

dzieci Rozwiązywanie konfliktów w szkole

             czytaj więcej...

dzieci Jak poradzić sobie z trudną klasą

             czytaj więcej...

dzieci Dzień Babci i Dziadka - pomysły na prezenty

             czytaj więcej...

dzieci Jak ułatwić aklimatyzację uczniów w nowej szkole

             czytaj więcej...

dzieci ŚWIETLICA SZKOLNA a kary

             czytaj więcej...

dzieci Jak postępować z uczniem, który przeszkadza w zajęciach

             czytaj więcej...

dzieci Jak skutecznie motywować uczniów do nauki?

             czytaj więcej...


Ciekawe produkty


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone