Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego
- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.Artykuły
Jak tworzyć dobre scenariusze zajęć?
Przede wszystkim na wstępie warto zadać sobie pytanie co chcemy dzieciom przekazać? Czemu mają służyć nasze zajęcia? Jakie dobro chcemy wpoić dzieciom do których kierujemy nasze zajęcia.
Przecież to właśnie dobro dzieci jest w tym najważniejsze. Wcale nie to, że dyrektor może przyjść właśnie na nasze zajęcia, czy też to, czy wszystkim się one spodobają nawet nie to, że sprawią one nam przyjemność czy też satysfakcję. Te ostatnie są też ważne ale nie najważniejsze. One pojawią się, gdy dobrze wykonamy swoją pracę.
Dobre zajęcia to dobra opowieść z morałem
Przy wykonywaniu scenariuszy zajęć warto kierować się zasadami jakie panowały w starożytnych pismach w których opowieść była warta czytania, opowiadania i przekazywania dalej tylko wtedy, gdy po jej otrzymaniu odbiorca był obdarzony morałem, jakąś zasadą, która będzie mu pomocna w dalszym jego życiu. Pamiętajmy, by zawsze była to dobra zasada i była ona dostosowana do wieku i potrzeb odbiorców.
Wciągnij dziecko w opowieść...
Zajęcia mają fascynować dzieci a gdy dostarczymy odpowiedniej opowieści a jeszcze lepiej gdy dzieci będą mogły się wczuć a nawet w niej uczestniczyć wtedy te zajęcia powinny mocno utkwić w umysłach dzieci i zmieniać ich myślenie i sposób patrzenia na świat.
To chętne uczestnictwo w zajęciach jest dostosowaniem się do nowych czasów, które nie są już czasami telewizji, która biernie wciąga widza ale czasami Internetu, gier komputerowych, które oprócz bodźców oglądania dostarczają interaktywności uczestnikom widowiska. Uczestnik nie jest już tylko widzem, gapiem ale faktycznie bierze udział w całym spektaklu. Gdy się coś przeżywa wtedy efekt nauki jest znacznie większy niż bierne śledzenie widowiska.
Dlatego scenariusz zajęć powinien przede wszystkim dostarczać dobra, morału, które jest bardzo wartościowe a następnie tak go opowiedzieć, by w uczestnikach zrodziła się pasja by żyć tak dobrze jak ukazują te właśnie ideały.
Dobrze jest więc uczyć się też w jaki sposób powstają dobre, wciągające opowieści, bo to właśnie stąd należy czerpać informacje jak zaciekawić ludzi.Zobacz podobne arytkuły: Jak poradzić sobie z trudną grupę?
czytaj więcej... Znaczenie efektywnej komunikacji interpersonalnej
czytaj więcej... Propozycje nie tylko jesiennych zajęć plastycznych z dziećmi
czytaj więcej... Rozwiązywanie konfliktów w szkole
czytaj więcej... Jak poradzić sobie z trudną klasą
czytaj więcej... Dzień Babci i Dziadka - pomysły na prezenty
czytaj więcej... Jak ułatwić aklimatyzację uczniów w nowej szkole
czytaj więcej... Nauczycielu - oceń możliwości swoich uczniów
czytaj więcej... ŚWIETLICA SZKOLNA a kary
czytaj więcej... Jak postępować z uczniem, który przeszkadza w zajęciach
czytaj więcej... Jak skutecznie motywować uczniów do nauki?
czytaj więcej...