Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli Artykuły

dziecko Jak tworzyć dobre scenariusze zajęć?

Przede wszystkim na wstępie warto zadać sobie pytanie co chcemy dzieciom przekazać? Czemu mają służyć nasze zajęcia? Jakie dobro chcemy wpoić dzieciom do których kierujemy nasze zajęcia.

    Przecież to właśnie dobro dzieci jest w tym najważniejsze. Wcale nie to, że dyrektor może przyjść właśnie na nasze zajęcia, czy też to, czy wszystkim się one spodobają nawet nie to, że sprawią one nam przyjemność czy też satysfakcję. Te ostatnie są też ważne ale nie najważniejsze. One pojawią się, gdy dobrze wykonamy swoją pracę.

Dobre zajęcia to dobra opowieść z morałem

      Przy wykonywaniu scenariuszy zajęć warto kierować się zasadami jakie panowały w starożytnych pismach w których opowieść była warta czytania, opowiadania i przekazywania dalej tylko wtedy, gdy po jej otrzymaniu odbiorca był obdarzony morałem, jakąś zasadą, która będzie mu pomocna w dalszym jego życiu. Pamiętajmy, by zawsze była to dobra zasada i była ona dostosowana do wieku i potrzeb odbiorców.

Wciągnij dziecko w opowieść...

     Zajęcia mają fascynować dzieci a gdy dostarczymy odpowiedniej opowieści a jeszcze lepiej gdy dzieci będą mogły się wczuć a nawet w niej uczestniczyć wtedy te zajęcia powinny mocno utkwić w umysłach dzieci i zmieniać ich myślenie i sposób patrzenia na świat.

     To chętne uczestnictwo w zajęciach jest dostosowaniem się do nowych czasów, które nie są już czasami telewizji, która biernie wciąga widza ale czasami Internetu, gier komputerowych, które oprócz bodźców oglądania dostarczają interaktywności uczestnikom widowiska. Uczestnik nie jest już tylko widzem, gapiem ale faktycznie bierze udział w całym spektaklu. Gdy się coś przeżywa wtedy efekt nauki jest znacznie większy niż bierne śledzenie widowiska.

     Dlatego scenariusz zajęć powinien przede wszystkim dostarczać dobra, morału, które jest bardzo wartościowe a następnie tak go opowiedzieć, by w uczestnikach zrodziła się pasja by żyć tak dobrze jak ukazują te właśnie ideały.
Dobrze jest więc uczyć się też w jaki sposób powstają dobre, wciągające opowieści, bo to właśnie stąd należy czerpać informacje jak zaciekawić ludzi.Zobacz podobne arytkuły:

dzieci Jak poradzić sobie z trudną grupę?

             czytaj więcej...

dzieci Znaczenie efektywnej komunikacji interpersonalnej

             czytaj więcej...

dzieci Propozycje nie tylko jesiennych zajęć plastycznych z dziećmi

             czytaj więcej...

dzieci Rozwiązywanie konfliktów w szkole

             czytaj więcej...

dzieci Jak poradzić sobie z trudną klasą

             czytaj więcej...

dzieci Dzień Babci i Dziadka - pomysły na prezenty

             czytaj więcej...

dzieci Jak ułatwić aklimatyzację uczniów w nowej szkole

             czytaj więcej...

dzieci Nauczycielu - oceń możliwości swoich uczniów

             czytaj więcej...

dzieci ŚWIETLICA SZKOLNA a kary

             czytaj więcej...

dzieci Jak postępować z uczniem, który przeszkadza w zajęciach

             czytaj więcej...

dzieci Jak skutecznie motywować uczniów do nauki?

             czytaj więcej...


Ciekawe produkty


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone